Kaos

 

Ja, dagen idag kan förklaras med ett enda ord; kaos!

 

Natten var hemsk! Flis hostade och hostade och hostade. Hon vaknade i princip hela tiden och kunde inte somna om. Hon bara hostade. Jag gav henne välling en gång, men mest vatten. Jag bullade upp med kuddar. Jag hade henne på min mage. Jag satt upp och sov med henne. Jag blundade, men var i nästa timme uppe för att byta en blöja.  Jag brukar inte byta blöja på natten. Men Flis vakande och sa ”Bajsa” Hon kanske hade ont i magen eller ville bajsa. Hon ville i alla fall byta blöjan och mitt i natten gör jag allt för att vi lugnt ska kunna somna om igen. Tillslut somnar vi om, i omgångar och vi försöker. Och det fortsätter att hostas! Och hostas. Jag får inte heller mycket till sömn. Det gråts och det tröstas. Jag börjar bli frustrerad. Jag har ingen hostmedicin! Felicias pappa glömde skicka med den sist när han hade henne och sen dess har den blivit kvar där- trots att jag gång på gång bett om att få den tillbaka. Men jag vet inte riktigt vad det är för fel på MÄN- sätter det sig själva före först och alltid!? Gör alla män det !?

Det blev morgon och jag började i mitt stilla sinne förstå att jag skulle få vara hemma med tösen. Trots att jag egentligen verkligen skulle behövt åka till jobbet idag. Jag ringde upp Felicias pappa och skällde ut honom efter noter! ” Vår dotter behöver sin medicin nu” sa jag argt. Detta resulterade i ett mindre fint samtal och som slutade i som det brukar- ingenting!

 

Jag var tvungen att samla ihop mig. Gav tösen alvedon- satte på nattlphu dvd:n åt henne. Tog en varm dusch. Skakade av mig min aggressivitet. Sedan bestämde jag mig, kosta vad det kosta vill. Jag får helt enkelt åka till apoteket och hämta ut en ny flaska molipect. Det vitsigaste av allt är att Flis mår så bra hon kan. Även om flaskan hos Felicias pappa i stort sett är full! Och den hade jag behövt för flera dagar sedan- för att inte låta hostan gå så här långt. Men icke då. Inte har någons far kommit över och lämnat det han glömt till sitt barns undersättning. Tyvärr!

Ja jag är fortfarande SKITARG och därför skriver jag om detta.

 

Sagt och gjort. Jag tog Flis i bilen mot apoteket för att vara dör när de öppnade. På väge tillbaks somnar hon i bilen. Fast klockan bara är lite över tio. Jag bär över henne i vagnen. Låter henne sova på balkongen en stund.

 

Flis vill knappt äta någon Lunch. Jag får i henne lite välling. Kl 13:00 bara gnäller hon. Är ledsen och jag får bara bära. Jag lägger mig med henne i min säng och vi somnar båda två och vaknar inte förrän kl 15:00. KUL kväll tänker jag!  Men nu fick vi i alla fall ta igen oss lite.

 

Dagen flyter på. Men redan kl 19:15 börjar Flis bli trött. Jag försöker få i henne lite till att äta men det går inte. Hon vill bada- badar i tio  minuter. Jag bestämmer mig för att testa. Ungen får pyjamas och jag gör i ordning välling. Lägger henne som vanligt i henne säng och hon ser jättetrött ut. Jag går ut ifrån rummet och lämnar dörren på glänt. Som vanligt. Men då! Då börjar grannen att BORRA!

 

Flis blir jätteledsen! Jag får gå in och sätter mig bredvid henne. Jag säger att det bara är grannen och att mamma är här nu. Lägger en hand om hennes huvud och en på hennes kropp. Hon somnar om. Hon är så fin min skatt. Men jobbigt har det vart idag. Minst sagt! Jag känner mig ganska trött i alla fall. Fast jag fick två timmars sömn mitt på dagen!

 

Det hostas inne från Flis rum. Jag antar att natten blir lång.


Kommentarer
Postat av: Elenore

Det är så jobbigt när dom hostar och hostar.. usch! Å ja, jag tror att män inte verkligen ser allvaret förrän dom är med i det på nått sätt.

2010-03-11 @ 05:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0