En sjukling!

I natt vaknade Flis många gånger, jag tappade räkningen efter tre gånger och jag var nog uppe två eller tre gånger till efter det. Sista gången var hon skållhet över hela kroppen. Det blev alvedon och vattenintag. Lite mys och sedan somnade hon tillslut om. Sedan vaknade hon igen, tidigt på morgonkvisten och ville ha välling. Hon fick det och somnade sedan tillslut om igen. Så skönt och mysigt att gå å lägga sig bredvid sitt sovande barn. Finns det något mysigare över huvet taget ? Jag hann i alla fall upp emellan och vabb anmäla mig på jobbet. Glömde dock att ringa till Felicias förskola, och gick tröttsamt tillbaks till min säng där Felicia låg å sov så sött. När hon sedan vakande, var kl 09:15 och vi båda var glada och utvilade. Eller, ja Flis var utvilad i alla fall! Jag hade nog kunnat sova en timme till! Inga sjukdoms tecken över huvet taget visades dock...

 

 Jag tänkte mig att Flis skulle orka vara vaken hela dagen för att sedan lägga sig runt 19 tiden för dagen. Men icke! Hon tvär somnade kl 14:00 och fick sova till 15:00. Vilket resulterade i ett duracell batteri som sprang runt runt här i flera timmar. Tillslut gick vi ut och lekte i parken. In för att äta middag och städa undan lite till. Mormor försökte bjuda oss på Fika, men jag avböjde. Kände att jag ville fortsätta pyssla hemma! Ja, hör och häpna! Efter en stund gick vi till bilen för å hämta lite kvarglömda saker och då passade vi även på att gå till affären för att handla lite lördagsgodis. En chokladkaka och en chips påse! J Väl hemma så sätter vi på tv:n till ” Så ska det låta” Och vi har det så mysigt tillsammans Flis och jag ! Ord kan verkligen inte beskriva vad jag känner för den ungen !

Efter ” så ska det låta” så slängde jag flis i badet. Efter det blev det läggning med detsamma och ungen somnade !

 

Och nu, ska jag hänga tvätt och ägna mig åt lite lite, värdefull ” barfri tid” !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0