Ensam tid, hemma hos mig?

 

 

En ny tanke hos mig är att jag börjar längta efter mer ensamtid. Ensamtid i mitt eget hem. Som det är nu så har Flis pappa henne inte speciellt ofta, och han har henne ( av olika själ) hemma hos mig. Det funkar ofta bra och det är bra för Felicia. Hon är trygg i sitt hem och hon har sin säng och sina saker.

Jag själv åker bort och har det minst sagt trevligt på annat håll just då.

MEN, jag skulle vilja bada, sova, se en film, STORSTÄDA, bjuda hem kompisar på middag, bara vara. Utan att bli störd. Hemma, hemma hos mig.

 

Jag har verkligen svårt att släppa Felicia ifrån mig, men förr eller senare kommer hon kanske att spendera mer tid hemma hos sin pappa och jag måste då, helt plötsligt lära mig, att vara ensam, ensam i mitt eget hem.

 

Jag längtar efter det- men tanken skrämmer mig också!

 

Kan man få bjuda en kompis på middag och få prata ostört i två timmar i sträck? Utan att bli störd? Finns det ens på kartan!? HUR gör man då?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0