Pappahelg

 

 

Hej och hå!

 

Då har det vart Pappahelg igen för Felicia! När jag åkte från jobbet i fredags kändes det bra tungt. Det kändes fel att inte åka till Felicias förskola för att hämta henne. Att inte få en stor bamsekram och en (i alla fall eventuellt) en blöt puss!

 Men jag behöver också få komma bort, sova ut, äta mat utan att bli störd, få gå på toa ifred. Klä på mig, ja endast mig. Inte dra barnvagn, inte kuta efter en unge som springer åt HELT fel håll! Osv. osv.

Och framför allt: Felicia behöver tid med sin pappa.

Och jag, hade faktiskt en riktigt bra helg jag med. Det är just separationsfasen som är jobbig. Det är jobbigt att veta att man ska göra något helt annat än vad man brukar. Men så fort jag kliver ur bilen så känns det bra igen!

 

 

Idag är det Söndag och jag har Flisen.. Ja egentligen är det ju så att Flis ska vara hos sin pappa från fredag till söndag varannan helg, men det var länge sen hon var med honom så länge. Och om jag ska vara helt ärlig, så tycker jag att det är rätt skönt att få komma hem och spendera en helgdag med Flis också. Idag har vi vart ute på lekdejt i lekparken med Ronja och Julius och deras föräldrar, sedan gick vi in och åt lunch och efter det verkade Flisen trött och eftersom vi ska på två olika bjudningar i eftermiddag/ kväll så tänkte jag att det var en bra idé om hon sov lite middag. Jag läste just en bok för henne och la henne ner i sängen. Men det bara sjungs och pratas inifrån hennes rum. Eller vänta nu här, jag hör att det är tyst nu, riktigt tyst! Och jo då mycket riktigt! Barnet sover! YES!

 

Kl 15:00 idag ska vi vara på mitt gamla jobb och fika. KL: 16:30 är vi medbjudna med min syster och hennes familj till deras vänner-och ja, bekanter till mig så att säga. De har en dotter som är ett år äldre än Felicia tror jag och så har de en son som är lika gammal som syrrans äldsta son. Det bjuds i alla fall på tacos. Jag ska ta med mig lite korv till Felicia och sen borde jag köpa med mig något gott kanske. Vilket min budget verkligen egentligen inte tillåter! Men men, vi får se vad jag kan skrapa ihop!

 

I veckan fyller min mamma år och sen är det förhoppningsvis lite LÅNGLEDIGT för vår del :D Jag hoppas att jag får ledigt den 14: e maj! Och nästa helg är det kalas igen, hemma hos kompis Noah som blir två år!

 

 

Nu ska jag nog också lägga mig ner en stund!

 

Och Tack J, för en underbar helg ! ;)

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0