Vår älsklings dopdag 6/12

Dagen började rätt dåligt. Christer kände sig dålig och låg på soffan och jämrade sig. Själv sprang jag runt som en virrig häna för att packa ordning det sista, göra iordning våra kläder, natta Felicia för hennes morgonlur mm mm mm.

Tillsut får Christer så ont i magen att han tror att han kommer dö. Inte har vi någon alvedon hemma heller. Jag ringer till min syster och hennes man Daniel för att fråga om de har och de har de. Snälla Daniel kommer över med bilen och lämnar det åt oss. När alvedonen värkat mår Christer bättre men då har vi helt plötsligt hur brottom som helst. Felicia har inte vaknat ännu och hon ska äta innan vi skulle åka för att hjälpa mormor och Hasse i lokalen som vi skulle ha dopkaffet i.  Mormor säger att de fixar sig, att de ordnar själva och det tackade vi för. Vi hade aldrig hunnit annars! Felica vaknar precis när jag skulle väcka henne och jag får i henne lite lunch, men inte alls mycket. Hon kände nog att både Christer och jag var stressade.

Tillsut kommer vi iväg till kyrkan. Jag kör bilen och Flis är lugn och snäll. Vid kyrkan möter vi upp Gudföräldrarna: Cathrine och Richard. Mormor kommer också för att sätta på Flis sin dopklänning som mormor har sytt helt själv !

Dopet blir underbart fint. Och Flis är så snäll och go hela tiden, hon gnyr bara ltie grann när Gabriel torkar vattnet från Flis huvud. När prästen tog vatten på huvudet sa hin inte ett knyst. Hon hade nog helst utav allt velat hoppa i hela hon. Flis älskar ju att bada!



Vi sjunger psalmerna: " Du vet väll om att du är värdefull", "Tryggare kan ingen vara" och Gud som haver barnen kär".  Min Lillasyster Kally får hälla upp dopvattnet i skålen- så gulligt :)




 Kally ¨häller upp dopvatten!

Flis döps !
 Syrrans yngsta son Gabriel får torka tort på Felicias huvud. Tort blir det :)
Syrran läser : " Älskade barn" skriven av Jessica Nilsson. Så FINT!
Prästen flyger med Flis

Faddrarna får fadderbrev och vi får dopbevis.!

Mer bilder kommer från dopfikat !  Nu ska vi se på tv ! 





Kommentarer
Postat av: Nettan

Hej! Lägger till don blogg på mina länkar om det är ok? Hur är det annars med er? Ser att ni haft dop, vad kul =)

2008-12-11 @ 22:16:44
URL: http://busbrud.blogg.se/
Postat av: Nettan

Måste fråga för är osäker heter du sofie lr sandra lr är jag helt ute och cyklar?

2008-12-11 @ 22:20:36
URL: http://busbrud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0