Torsdag 6/11

   

Sådär, trots noll civilisation till och från omvärlden så överlevde vi dagen också.  Natten var dock jobbigt, Flis drömde och gnydde och hade för sig. Som tur är så vaknade hon inte alltid själv av det. Jag dock, vakande flertalet gånger men när jag hörde att hon tystnade själv så försökte jag också somna om. Men det var inte det lättaste.  Efter midnatt blev hon ledsen så då fick jag gå upp och ställa mig vid hennes säng och lägga en hand på henne och vyssa lite, vilket hjälpte. Men efter att ha gjort det tre gånger så flyttade jag över henne till vår säng redan vid 03 tiden. Det var i alla fall lättare att lugna henne när hon låg bredvid mig. Men fy sjutton vad trött jag var. Christer hade helt enkelt ingenting att säga till om när Flis vaknade kl 07:20. Han fick gå upp med henne, men kom tillbaka med henne 08:30 då hon fick mat och somnade sedan om i ca 45 minuter. Sen gick vi upp och åt frukost. Flis fick gröt.  Ares passade på att låna Flis babysitter och det tyckte hon var väldigt spännande!   





Christer åkte till skolan och jag och Flis gick på en prommenad. Sen gick vi hem för att äta lunch och Flis åt som en häst. Hon åt en halv burk med potatis och palsternacka, tydligen jättegott! Till efterrätt fick hon smaka päron och hallon pyré. Sådär gott var det, men hon var nog rätt mätt efter maten.  Sedan sov hon i två och en halv timme, med ett par uppvak där emellan då jag var tvungen att natta om henne.  Sedan var det dags att laga middag till Christer skulle komma hem. När han kom hem så åt vi middag och sedan gav han Flis lite gröt. Vi försökte också luska ut var min mobil tagit vägen men, utan resutlat. Christer försökte även att laga vår hemtelefon men lyckades inte. Jag försökte övertala honom om att telefonen är gamal och att den nog har gjort sitt nu, och efter att han öpnnat upp hela telefonhållaren så gav han med sig. I morgon åker vi för att hitta en ny. 
 
Innan Christer skulle iväg igen, så lekte vi lite i sängen en stund  Flis vill så gärna kunna sitta, men det vill sig inte riktigt :) Här har vi pallat upp henne med en stor kudde. 


Felicia och jag följe med Christer till bussen som skulle in till stan igen, men den här gången för att medverka i en typ seminarieträff om sport tror jag att det var. 400 kr i rikskuponer skulle man få så det tyckte han att han kunde göra. 
 Sen gick vi förbi affären för att köpa med oss mjök hem. 

Ja sen rann klockan iväg ganska snabbt, vipps så var klockan sju och Flis blev jättetrött. Då märker man plötlsigt hur annorlunda det är att vara själv. Jag är van vid att Christer tar och byter / gör i ordning Felicia för natten och jag själv fixar i sovrummet. Nu fick jag ju göra allt själv- ( Ja hur har ensamstående det egentligen, kan man ju undra!) Felicia var lite ledsen men blev rätt glad när jag satte henne i hennes säng och satte på mobilen ovanför, som hon kunde sysselsätta sig med en stund medan jag bäddade upp och hämtade kuddar osv..  Här ser man också hur hon nästan kan sitta :) 

 Vill ha den! 

Ja sen somnade hon ganska snabbt men jag var tuvnen att natta om henne tre gånger innan hon verkligen somnade in- pust och stön! Hoppas, hoppas hoppas på en bra natt i natt!!
 

Kommentarer
Postat av: Elenore

Åh såna nätter suger!

Man blir så trött.

Hoppas hon sov bättre inatt

2008-11-07 @ 07:32:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0