Fredag 17/10

I går kl 22 vaknade Flis, var tuvngen att natta om henne, men det bukar gå snabbt vid andra gången. Tror att hon vaknar och märker att man inte är där, så ropar hon och man kommer in skumpar henne till söms igen och så somnar hon. Har försökt åtskilda gånger att låta henne vara en stund där inne själv så kankse hon somnar om, men då blir hon jätteledsen och ännu mer svårsövd sen. Har också försökt att gå in och stoppa om igen, lugna ner henne och sen gå ut. Men nej det går inte heller. Ungen blir tokledsen och det klarar jag bara inte av. Visst skulle det vara skönt om ungen kunde somna själv och lärde sig att det inte är något farligt. Men den konflikten väntar vi nog med till senare. Än så länge är det bara jag som lägger henne för natten också, eftersom att jag ammar henne. Men hon älskar det och jag har inte mod att ta bort det heller, även fast det kan vara tokjobbigt att göra det, själv varje kväll. Men vad gör man inte :)? Kalla mig hönsmamma- ja om det är det som kallas det så får jag vara det, och jag kommer fortsätta klaga på att det är jobbigt emellanåt, sådetså! Å andra sidan, kommer hon inte ammas hur länge som helst. Det lovar jag att jag inte orkar ;) Men än så länge går det rätt bra.

Nåja, åter till dagens evenemang. Felicia hade en rätt jobbig natt, vakande ett par gånger och drömde, redan vid 05:30 tog jag över henne till min säng och fick vid flertalet gånger lägga handen på henne och skumpa henne i rumpan, hålla handen och klappa på henne. Det var i alla fall lättare än att stå upp vid hennes säng och göra det. Tillslut somnar hon om och sover till 07:30  Jag väcker Christer som får gå upp med henne. Kl 09:00 kommer han tillaks med  Flis och  hon får äta jag och sover sedan till 10:30.  Själv vaknade jag tidigare än henne men låg kvar där i sängen och tittade på min prinsessa ett tag. När vi gick upp hittade vi en sovande Christer i soffan:  Christer och Flis sover 

Sen åt vi frukost och efter det tog Christer och Flis ett bad tillsammans :Badar
Medan jag hann diska och plocka undan lite. HIttade bla Ares i Flis Babysitter I babysittern

Efter badet orkade Flis bara vara uppe en stund sen blev det sova igen, i en och en halv timme i sängen. Chister passade på att plugga lite :Pluggar



 
Senare på eftermiddagen bestämde vi pss för att åka till maxi för attt köpa kvällsgott och lite mat.
ska åka å handla
 
På vägen hem från Bilen började det regna och Flis var jättetrött, så ner med ungen i åkpåsen i vagnen på med regnskyddet och så skyndade vi oss in på vår affär här hemma då vi glömde köpa sylt och grädde till kroppkakorna vi skulle äta till middag.  Å Flis hon märkte inte av nått regn. Hon somnade så sött i vagnen
Sover
Lagom till när vi skulle äta så vaknade Flis och var också hungrig. Christer gav henne gröt medan jag åt.
Sen tog han med sig sin mat in i vardagsrummet för att se sin absolut obligatoriska serie nämnligen; stargate. " suck, suck".
Flis och Christer  lekte och mös en stund sedan blev det pyjamas påklädning och sedan mös vi alla tre i soffan en stund innan jag la henne för natten kl: 20: 00.

Kommentarer
Postat av: Alt+0134

Stargate måste man ju se! Jag har iofs sett hela serien 3 gånger så jag har inget behov av att se den på TV :P

2008-10-19 @ 16:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0