ÄVENTYR!

Ja, nu var det dags igen! För ÄVENTYR!

Mormor ringde på morgonen för att höra hur vår dag såg ut. Ingenting var inplanerat förutom att Sambon skulle ut med sina kompisar på kvällen och ha lite kul. Då tyckte mormor att jag och Flis kunde följa med henne till Jakobsberg och sova över hos hennes fästman Hasse som bor där. Jag tvekade först lite av oro för hur det skulle gå att få Flis att sova.  Men mormor kom på att ta med Flis resesäng ( som står hemma hos mormor) och så blev det. Resan gick jättebra och Flis älskade att åka tåget! Hon var egentligen jättetrött men kunde inte somna. Till slust somnade hon i alla fall men sov bara i ca 40 minuter vilket var det enda hon sov på hela dagen!

Vi gick lite i Jakobsbergs centrum och köpte två tröjor till Flis på rean i Lindex affären. En köpte mormor och en köpte jag :) Vi åt lite mellis och mös omkring. Sedan gick vi hem till Hasses hus och hade det mysigt återigen. Flis tyckte att det var så roligt. Hon kröp blixtsnabbt mellan rummen, skrattade och ha

de sig hela kvällen. Vid 18 tiden tyckte jag att hon ar varm och det tyckte även mormor med. Fram med tempen och den visar 38,5 ! Åh nej! Ungen har feber igen.
Flis somnade snällare än nånsin i sin rese säng för natten i alla fall. Hon sov och sov fram till kl 01 00 då hon var skållhet över hela kroppen. Det var bara köra samma visa igen då- Alvedon, nässpray  och så är cirkusen igång. Jag gav henne dessutom lite välling för att hon skulle somna bättre och det gjorde hon faktiskt. Efter "endast" 45 minuter!
När hon somnat la jag tillbaks henne i resesängen och hon sov som ett snällt lamm :)

Kl 07:00 vaknar jag av att mormor står med Flis på armen och båda två ler åt mig. Flis sträcker armarna till mig och hon får krypa ner hos mig en stund. Jag hinner tänka att detta har aldrig hänt förut, att jag inte behövt gå upp för att hämta Flis, utan att någon annan ger mig henne och att jag själv kan ligga kvar i sängen.
Ungen har fortfarande feber och får Alvedon igen. Hon somnar i vagnen ( efter lite sövande ) påväg till tåget och hon sover tills jag kommit till Stockholm central. Hon var jätteledsen när hon vaknade, men det gick snabbt över. Hon får lite banan och sedan är det full fart igen. Hon charmar alla på tåget, stora som små.  " Vilken söt liten tjej" hör jag folk säga.
Jag ler åt dem som svar och klappar på Flis. Visst är hon söt och hon är bara min ( och sambons såklart) hehe!

Skönt och komma hem i alla fall ! Flis blir glad åt sina leksaker här hemma och sysselsätter sig länge själv. Jag hinner med att laga mat åt mig själv och ta reda på lite disk och plock. Hinner även uppdatera mig och Tant Moas liv per telefon en stund :)

Flis sover nu i sin säng. Trött efter alla nya intryck antar jag och även att hon är lite sjuk såklart. Sambom jobbar nu och jag ska jobba i kväll!             Kanske hinner vi ( om vi orkar) säga hej till varandra i dörröppningen... * hehe*

På måndag är det babyrytmik för andra gången och jag Hoppas att flis är frisk då!
Nu ska jag fortsätta att städa lite här hemma- bla leta efter ett batteri som ska ligga här på golvet nån stans......

Uppdaterar snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0