Påskhelg


Hej hej !

Jag vet, jag har vart otroligt dålig på att skriva på sistone! Här har det vart påskfiranden och kompisbesök och en hel del jobbande både för mig och sambon ( dock på olika dagar såklart). Vi har även hunnit med att låta bilfirman byta däck på bilen och vi var också tvungna att köpa NYA sommardäck. Något som vår ekonomi egentligen inte tillät den här månaden. Samtalatet gick till min kära mor som lånade oss 1000 kr till månaden slut! Det tackar vi för!

PÅSK helgen har vart underbar! På skärtorsdagen hade vi min kompis Therese här på besök.

Under fredagen jobbade sambon och jag passade på att umgås med mormor :) På eftermiddagen ringde sambon och sa att han glömt sin jacka hemma och att han gärna ville ha den när han skulle åka hem kommunalt. Jag visste inte ritigt hur jag skulle hinna med det, men så somnade >Felicia i bilen på väg hem från mormor. Jag lämnade ungen i bilen sprang upp i lägenheten för att hämta sambons jacka. Ringer till honom men han svarar inte. Jag åker iväg till hans jobb och ungen sover fortfarande- som då inte hade sovit mer än 30 minuter samma dag. Väl framme vid hans jobb parkerar jag precis utanför entrén. Sen gör jag något jag sagt att jag ALDRIG skulle göra! Med hjärtat i halsgropen lämnar jag min dotter där, ensam sovandes i bilen! Jag springer in  och går fram till informations disken. Berättar att min sambo jobbar som vakt i affären och att jag har hans jacka med mig. Tjejen bakom disken säger att hon ska ringa på honom. Sekunderna blir till en minut, två minuter. Hjärtat dunkar allt fortare. Där borta- bakom en massa människor ser jag den vita secutias skjortan komma gåendes emot mig. Jag tar sats och springer emot honom. Ger han jackan så fort jag kan och säger att " Felicia sover i bilen". Sen springer jag tillbaks genom korridoren och jag ser hur folk kollar efter mig. Det känns lite fånigt. Det är ju inte på liv och död. Jag är i närheten och vaknar hon så är jag där inom kort. Men ändå, så mycket hemska saker man hört om folk som lämnar sina sovande barn i bilar. Nåja det gick ju bra!

Flis har fått hur mycket fina påskpresenter som helst! Jag ska ta kort på dem senare ikväll och lägga  upp dem på bilddagboken tänkte jag. Just nu sover Felicia i sin säng och hennes nya kläder ligger i hennes garderob.

Idag har vi en slappardag här hemma. Sambon känner sig dålig igen och jag är lite trött. Ska dock få TRÄNA ikväll :)
Flis mår bra. Nu får hon bara sova en gång per dag och det funkar bra :) Hon vaknar ofta redan kl fem- halv sex och flyttas sedan över till min säng, får lite välling och sedan sover hon i ca en halv timme till. Vid halv sju brukar man få gå upp. I morse hade jag turen att ÄNTLIGEN få gå tillbaks till sängen och sova ett tag till! Fast sambon inte kände sig okej- och allt under 0 protester! Ja, fråga mig inte varför. Ibland är han helt enkelt underbar ! <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0