Semester

Jag har semster. Eller, egentligen är det min mamma, hennes fästman H min lilebror och min syster med damilj som har semster. De äe på Tenneriffa! Jo jo minsann och det är dem värda, speciellt mamma som inte vart utomlans på flera år. Senast måste ha vart när jag var sju år och vi var o Paris tillsammans.
Jag är i alla fall mammaledig nu i två veckor och det är underbart!  Det är dubbelt så underbart eftersom jag bor i syrrans radhus tillsammans med Flis. Det är såå härligt. Jag har uteplats! Fattar ni!? En liten plätt där min dotter kan gå ut och in precis nästan som hon vill. Vi har två minuter till närmsta lekpark och tio min gångväg till ICA MAXi. Bekvämt? Absolut! Här ska jag vila upp mig nu innan skolan börjar. I alla fall vila upp mig så mycket det går. Jag hoppas på att få sova om nätterna och att jag håller alla blommor och katter vid liv. Jo jag höll nästan på att glöma nämna mina fina sällskapskanmrater här i vardagsrummet. Två hon katter och en han katt ( som just nu ligger på övervåningen nånstans) + inte mindre än 10 URGULLIGA kattungar! Så nog finns det att göra alltid:) Så söta och gilluga varelser är svåra att stå emot. Men jag tror minsann att jag är lite allergisk i alla fall. Det kliar lite i näsan på mig. Syrrans yngsta som har en kanin också, urgullig sådann och Flis älskar honom- ja katterna också förståss men kaninen är nog hennes favorit.

Sambon kommer vara här ibland, annars är det hans tur att arbeta lite nu och vi passar samtidigt på att vila upp oss lite grann- från varandra :)  Annars är det är rätt bra och vi båda tror att det gör oss gott att vara ifrån varandra lite.
I morgon ska vi, sambon och jag gå på vårt LIVS första föräldrarmöte! Nåja, mitt första som förälder, hehe!
Farmor kommer och är barnvakt! Det är tur att nu finns våra obligatiriska barnvakter, mormor, farmor och farfar och tant Moa. Det är i alla fall ni som Flis känner sig trygg med. Och det är jag så tacksam för!

Kanske ska man passa på att lägga sig tiidgt idag :) Jag tror det ! Skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0