Bakslag ?

Hej hej !

Jag har ju tidigare berättat om vår "kamp" för att få Flis att sova själv, i sin egen säng. Vi körde 5 minuters metoden och efter baa några dagar somnade hon utan att vi behövde gå in EN enda gång! Jätteskönt tänkte vi, äntligen får man lite egentid utan att bli avbyten var 30 minut i ca 2- 3 timmar innan ungen somnade in ordenligt.  Sen ett par dar tilbaka har Flis fårr svårt att somna igen. Vi var hos mormor här om dagen och då introducerade vi resesängen för henne. Meningen är ju att mormor ska kunna ha flis och då bara lägga ner henne i sängen, precis som vanligt. Det tog mycket längre tid än vanligt, men hon somnade tillslut. Det är i och för sig inte så kontstigt. Ny plats, ny säng. Visserligen känner hon igen sig hos mormor. Vet vart saker och ting finns. Vet vart leksaker finns att hämta. Så nog är det bra att hon reagerar, visar att något är fel. Men det gör ju så ont i en när hon är ledsen. Samtigt är det bättre att hon lär sig nr hon är liten. Hon är ju hos mormor rätt ofta och att ligga bredvid och söva henne stör nog bara mer. HOn blri nog förvirrad och förstår inte alls vad som ska ske då.

I går, la jag Flis i sängen som vanligt. Och hon somnade, ganska snabbt. Men snart vaknade hon igen. Jätteledsen. Efterson hon haft ltie problem med magen så tog jag upp henn, kollade blöjan och lramades en liten stund i soffan, men hon var ju trött. Hjäspade och gnuggade sig som hon brukar. Så jag gav henne de 50 ml som var kvar av hennes välling och sedan la jag ner henne i sängen. Ungen blev tok arg och skrek som en galning. Vi kikade på henne från sovrummsdörren och då hade hon ställt sig upp i sängen! Galna unge :(  Jag gick in och la ner henne igen, stoppade om och sa godnatt. Ungen blev lika arg igen! Christer ställde sig och kikade på henne och jag kunde höra hur hon blev lugnare, hon satte sig ner i sängen själv! Jaa, gud så bra då slipper man gå in pga det. Hon la sig tillsut till rätta, efter att vi gått in en gång till. Och hon somnade, och sov en rätt bra natt :)

Men det här med å äta på natten måste jag nog försöka ta bort nu, alldeles snart. Visserligen är det vid haöv fyra snåret och hon verkar ju hungrig då. Nu har vi ju börjat blanda fullkornsvällingen med vanlig välling och så snart vi är uppe i en hel flaska fullkorn blir det nog till att sätta till hårda bud. Ingen välling förrän kl 6 eller så på morgonen.

Tänk å få sova en HEL natt från ca 22:30 till 06:00 7,5 timme. Räcker för mig. Jag tackar och niger i förskott. Sej mej, när händer det :)?

Kommentarer
Postat av: Nettan

Ha en bra alla hjärtans dag!

2009-02-14 @ 11:21:32
URL: http://busbrud.blogg.se/
Postat av: Elenore

halloj. "Bakslaget" kan ha å göra med mardrömmar osv också. Det är ju bara att fortsätta så kommer det gå "som vanligt" igen.



Så länge barn-/en är små kommer man aldrig garanteras en hel natts sömn, dom vaknar ju inte alltid pga hunger, kan vara mardröm eller att dom hört nått å sen är det skuggor på väggen osv..

Du hajjar nog, ibland somver dom jättebra, Tim gör det nu, å ibland vaknar dom 1-4 gånger på en natt å bara gnäller..

När dom är 15 ja då kanske du slipper vakna mitt i natten... ;)

2009-02-17 @ 12:56:00
Postat av: Elle

Det är åldern..... Kan vara separationsångest typ... Närmandefasen. Elvin var likadan och det har gått i perioder. Efter 2år släppet det där nattsudderiet som kom och gick i perioder oavsett vad vi gjorde. Jobbigt!! Men det går över :)

2009-03-10 @ 10:11:43
URL: http://underbaringar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0