4/2- 2009

Dagen idag har vart full av äventyr!

Natten var rätt bra. Flis vaknar fortfarande på natten, men somnar om själv. Vid tre tiden vill hon ha lite välling och än så länge har jag inte orkat ta den striden. Jag vet ju att hon inte behöver mat på natten, men det är helt enkelt lättare att gå upp å göra en flaska än att höra på gnäll och skrik.

Ungen sov tull 08:10. DÅ var det verkligen dags att gå upp kl 10:00 skulle vi vara hemma hos Annetthe i mammagruppen för att sedan ta oss till ett café i Trolläcken. Jag trodde att FLis skulle somna i vagnen- men icke! Hon åt upp sin gröt och fick även i sig lite majskrokar så jag trodde helt enkellt hon var mätt och belåten. Men ungen blir jätteledsen påväg till caffét så ledsen att jag blir tvungen att bära henne. Väl framme äter hon upp en hel burk  kyckling och ris och fruktpuré till efterrätt. Hon "pratar" och är glad med de andra barnen. Själv får jag i mig en macka och en arm chocklad. Hinner även växla ett par ord med de anda mammorna om vardagsbestyr så som läggningsrutiner, barnvakt och om hur mycket egentligen man ska behöva tjata på sin sambo UTAN att verka som en tjat- kärring och samtidigt få saker gjorda. Vi konstaterade att : det GÅR INTE.  Enda sättet måste vara att låta de vara hemma, låta de ta ansvar.
 
Jag och Flis går ltie tidigare än de andra. Vi måste ta bussen för att vi ska till BVC. Flis somnar med detsamma i vagnen, men får bara sova i 35 minuter. För sen är vi framme p BVC och vi går in för 8 månaders kontroll. 
Flis  växer som hon ska. Men planar fortfarande i vikt. Nu har hn ju vart sjuk så det var inte så konstigt att hon inte gått upp så mycket. Huvudsaken är att hon inte går ner på kurvan. Att plana i vikt är tydligen normalt * Pustar ut*
Dessutom brukar de vara så när man just slutat amma. Flis visar sin fina "sittandes framåtlutande kryp"  och jag kan stolt berätta att Flis somnar själv i sin säng och kan även somna om själv nu. BVC sköterkskan berömer oss för att vi vart så duktiga. Det tackar vi för ! Och ja, det var verkligen värt det!
 

Dagens mått : Längd: 71 cm
                           Vikt: 8030 gram  
                            Homf: 43,4 cm

Efter bvc besöker gick vi hem, utan att någon somnade i vagnen. Hemma åt vi mellis. Testade å lägga Flis men det gick inte ! Efter 20 minuter hade hon fortfarnade inte somnat och var glad och pigg.
Mormor kom förbi och lekte med Flis. Lekte och lekte så Flis skrattade som en TOK.
Efter en stund kom Mormors fästman Hasse och vi fikade. Försökte lägga Flis igen, men återigen gick det inte alls.

Mormor lagade Chilicorcarne som vi sedan åt: Gott gott!
Christer kom hem och åt han med- sen åt vi lite glass och mormor och Hasse åkte hem till mormor.

Flis var så trött att hon somande 18: 50!




Fler bilder läggs upp på : http://feliciasdagar.bilddagboken.se

Kommentarer
Postat av: Elle

Liten plutta! Min kluns väger nog mer än 8kg nu redan;) Han är ju dock lite kortare men huvudet är lika stort tror jag;) asg :)

2009-03-10 @ 10:07:56
URL: http://underbaringar.blogspot.com
Postat av: Elle

Liten plutta! Min kluns väger nog mer än 8kg nu redan;) Han är ju dock lite kortare men huvudet är lika stort tror jag;) asg :)

2009-03-10 @ 22:42:23
URL: http://underbaringar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0