Tisdag 27/1

Hej och Hallå !

Idag har vi i stort sett bara vart hemma. Flis vaknade redan kl halv sjui morse och tyckte det var dags att gå upp. Christer åkte iväg till Norrtälje och Flis och jag blev ensamma. Redan kl nio blev hon trött så jag la henne i sin säng och hon somande med detsamma. Jag ringde till Tant Moa och frågade om hon ville göra oss sällskap idag och det ville hon. Flis åt lunch redan 11: 20 efter en stund blev hon trött och las i sängen igen, stupade ganska fort denna gången också. Moa kom och precis när vi skulle sätta oss för att äta så vaknar Flis. Hon ville väll vara med ! Vi går på en prommis och går sedan hem för lite mellis.  Sen leker vi och tjoar tillsammans ända tills Moa går kl 16. Vi äter middag kl 17: 00 och jag märker att Flis blir ltie piggare efter maten, bra då håller hon sig till natten tänker jag. Men redan vid 17: 30 blir hon jättetrött och vill inte göra annat än att hänga på armen. Så så får det bli. Jag vägrar lägga ungen för att sen inte få sova i natt, hellre går jag upp kl sex i morrn bitti!

Mormor ringer och vi pratar lite med henne.  Flis är så trött så trött, så hon får pyjamas och saga redan 18: 20. Hon läggs i sin säng 18:40 och somnar, med det samma! Inte så konstigt. Har man vart uppe sen kl 13 så !!

Dock vaknade hon efter bara en halvtimme, som hon aldrig gör nu för tiden! " NEEEEJ!" Tänker jag, men jag går in och söver om henne, lyckligtvis fungerar det i hennes säng och hon somnar om rätt snabbt.

Nu är kl 20: 00. Och vad gör man nu då ? Ungen sover, sambon är inte hemma. Nåja, visst är det trist. Men lite skönt också. Jag har FULLSTÄNDIG valfrihet :) Ensamrätt på fjärkontrollen! Härligt! Ska (nog) passa på att lägga mig tidigt idag också. Flis lär ju vakna med tuppen i morgon! Och vi kan ju bara gissa vem som får gå upp- juste!
Nåja, vi ska i alla fall följa med mormor iväg på nån obilgatorisk hälsoundersökning. Blir nog en sväng förbi babyland också!
NU mot oboyen, mackorna och TV:n.
Vi ses !  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0