Torsdag 8/1

Idag har vi vart på BVC för att kolla upp Felicias prickar som hon har på huden vid blöjområdet. För trodde jag att det baa var vanliga prickar  ( som barn får ibland) men när de inte gav sig av så började jag fudnera på eksem, blöjeksem elelr anant. Men prickarna fanns ingen annanstans än just där blöjan sitter. Fast inte så mycket i ljumskarna heller.. nåja jag rinde bvc och fick komma dit redan näsa dag. Vår BVC sköterska visste inte heller ritkigt vad det kunde vara. Vi blev rekomenderade att byta blöjsort och att smörja med inotyol en vecka till. Sedan ska vi komma tillbaka för att se omdet blivit fler eller färre prickar...


I går sålde vi också våra fina katter. Det var med sorg i hjärtat jag satte in Ares i hans resebur och satte på MIssy sitt koppel och gav henne till den nya ägaren. Mammas älsklingskatter- hoppas att de får det bättre i sitt nya hem. För  visst märks det att de är borta nu. Och mest är det positivt. Inga katter som måste lyftas ut ur sovrummet när Felicia ska läggas. Inga som jamar och trånar efter balkongdörren, inga som väcker Flis med sina vilda lekar på kvällarna.
Men nog känns det tomt.  Jagbehövde inte mocka några kattlådor i går innan jag skulle sova ( jo fastdetvar iofs rätt skönt) Men ingen mys Missy kom heller inte upp i knät. Inga glada katt ansikten som möter upp en vid dörren på morgonen- och som ska följa med in på toaletten och strycker sig mot benen. Nåja, jag tror de får ett bättre hem och det är det viktigaste!

I natt blev det sådär med sömnen- Flis vaknade kl sex och ville ha välling. Eller hon var nog hungrig och jag hade ammat en timme innan så det fanns nog ingen mjölk kvar-- hehe! Men sen somnade hon vidare till 07:40. men nog var jag död då alltid! Så död man kan bli, trodde dock att jag skulle få sova en timme vid 10. Men Flis bestämde sig för att bara sova i en halvtimme och då höll jag precis på att somna.  Idag ska det nog inte göras mycket alls... vila låter bra :)

Lägger upp bilder på bilddagboken!

 
http://feliciasdagar.bilddagboken.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0