Verkligen dags för uppdaterin

 

 

Semestern var faktiskt helt underbar! Vi tillbringade en veckas tid uppe i Norrland ca 2 mil från Sundsvall, i en liten typ ” by” som heter Tunsjön”. Min mammas fästman H har ett sommarställe där, med en gillestuga på tomten där jag, sambon och Flis sov. Ja, vädret var väll kanske inte så mycket att hurra för, men det är skönt med miljöombyte i alla fall. Felciia älskade stället. Hon vände dock lite på dygnet av någon anledning och vaknade alltid på natten och fick då sova med mig, ibland la jag tillbaks henne i sin resesäng. EN dag var det RIKTIGT varmt ute och Flis badade i som pool. Men annars så badade hon faktiskt varje kväll, i diskhon. Det tyckte hon mycket om. Det är roligt att vara ett par stycken tillsammans så där i ett par dagar. Om inte bara för att man får lite avlastning, då mormor, Hasse och Tant Moa ibland uppehöll Flis. Fast, visst såklart är det också underbart skönt att komma hem. Hem till oss, till våra saker. Men om vi inte pkt bort skulle vi ju inte uppskatta hemmet på samma sätt. Sömbristen där borta tog i alla fall kol på mig. Att vakna på natten söva om, sen ge välling och fixa och trixa blev jobbigare än det brukar av någon anledning. Kanske beroede det också på att jag och min mamma åkte till sundsall på torsdags kvällen för att hämta Tant Moa som skulle spendera två dygn tillsammans med oss i Tunsjön. Nåja, att Moa kom var väldigt roligt. Det satte ännu mer guldkant på vardagen där uppe och nya samtalsämnen präglade dagarna.

 

 

 

Vi firade min födelsedag en dag tiidgare än då jag fyller år, jag bjöd på tprta och fick ett kort där det stod att mamma, hennes fästman, sambon och Moa lagt pengar till en bärbar dator till mig.. men att mer skulle komma. Så jag fick inte veta så mycket mer än så, förrän på tisdagen när vi firade mig hemma. Alla mina nära och kära hade lagt pengar till ett presentkort på elgiganten, sammanlagt blev det 3200 kr! Tack så jätte jätte jätte mycket!!! Jag blev verkligen överraskad att ni lyckats samla så mycket pengar! Ett extra tack går ju även till sambon som dragit igång hela insamlingen! Jag lovar att använda min dator flitigt i höst! Återigen! TACK SÅ MYCKET!!

 

På tisdagen då, firade vi min födelsedag här hemma. Vi var så stressade att vi häll på att gå i tu. Jag har ingen aning om hur vi hann, men vi grejade det- tillsammans för en gångs skull! De ni!  Tårtor skulle göras, lägenhet skulle städas, sambon skulle iväg på hemligt uppdrag ( inköpandet av presentkortet) och jag skulle även ta hand om en INTE SÅ självupptagen Flis. Nej, hon var gnälligare än hon vart på länge. Kanske var det miljöombytet som spelade henne ett spratt och även att jag försvunnit dagen innan tidigt på morgonen då jag jobbade. Så vad gör man då när allt känns hopplöst och man inte får ett enda jota gjort. Jo, man ber om hjälp. Jag ringde min lillebror, men min snart 16 åringa bror hade helt enkelt annat i tankarna nämligen: sova. Pust och stön. Ringer mormor/ mamma som lovar att komma efter att hon och H hade ätit.  Tårtorna inte på långa vägar färdiga. Sambon måste iväg till affären också för att handla grädde och något annat vi glömt. Panik!!! Jag får en snilleblixt,  och testar videon. Sätter på en BAMSE film som mina systersöner har haft. Ja ungen tittar storögt i si så där, två minuter! Okej, vi håller ungen på armen och gör tårtan samtidigt. Det gick inte… Nåja som jag sa för en gångs skull lyckades jag och sambon samarbeta riktigt bra och Felicia höll sig till min sminkväska några minuter i taget i mellanåt. Mormor och hennes fästman H dök tillsut upp men då var jag så arg och frusterad över att inte ha fått någon hjälp alls att jag skällde ut dem efter noter.. nej kankse inte riktigt men jag frågade var i H*****e de hade hållt hus. Mormor blev nog rätt paff och irriterad hon också att hon frågade om hon skulle vända igen och jag svarade ” Ja” Det ä rlika bra! Och så gick dem! Sambon och jag stod där rätt förvånade när ytterdörren stängdes. ” Vad sjutton hände” undrade sambon. ” Jag tror att jag just slängde ut min mamma” sa jag. Och sambon började skratta : Du gjorde vaddå? Sa han. Skulle inte hon stryka den här duken? Jo, visst det hade vart väldans bra om hon kunde ha gjort det, tänkte jag. Och önskade att hon hade kunnat se förbi min stressiga situation och se till att hugga i ni stället. Men det kändes ändå rätt skönt att inte vara vanliga, mesiga jag som tror att jag klarar allt själv och ska hjälpa alla andra hela tiden. Nu behövde jag / vi hjälp och det gick sig inte. Mormor är såklart fortfarande min allra bästa vän och det känns konstigt att vi inte pratats vid idag..  men men, det löser sig med tiden!

 

Dagen fortsatte i alla fall i glada vänners lag! Vi hade en otroligt mysig dag! Min vän Therese kom förbi och min syster och hennes fina, snygga, coola älskade pojkar! Även min kompis Rebecca och hennes man Thomas och deras snygging till son Noah ! Flis och Noah hade hur kul som helst tillsammans. Och Therese som ska börja arbeta på en småbarnsavdelning i höst såg barnen som riktiga praktexempel !!

 

Vi gick ut i parken och barnen gungade, lekte i sandlådan och åkte rutschkana ett bra tag. Sen gick vi vidare till pizzerian för att få i oss något mer än tårta den dagen. Vi tog med oss maten hem och barnen fick korv med ketchup och även smaka våra pizzor. De åt båda två med GOD APTIT :)! Vi vuxna också såklart gott! Therese åkte hem men Becca, Thomas och Noah stannade kvar ända till kl 19:00. Barnen lekte och vi vuxna pratade och hade trevligt När de gått var Flis så trött att hon somnade med detsamma, direkt efter vällingen!


Kommentarer
Postat av: Julia

Vill du ha mer besökare? Det är ju alltid trevligt, enligt mig :-)

För nu är det så att jag är med i en bloggtävling och alla som röstar på mig blir länkade i varsitt inlägg under en dit framöver.

Om du inte vill ha mer besökare eller bli länkad så kan du väl kanske ändå göra mig en tjänst? ;-)



Tack på förhand! :-)

Jag är nummer 3 ;-p



http://moonew.blogg.se/2009/july/utkast-regler-innan.html#comment

2009-07-16 @ 12:57:04
URL: http://jjullaan.blogg.se/
Postat av: Sofie

Fräsch blogg! Titta gärna in hos mig! http://tiie.blogg.se

2009-07-16 @ 13:19:10
URL: http://tiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0