En dag i Kaos blandat med lycka!

Dagen började som vanligt. Flis och jag börjar verkligen få rutin på det här med att komma iväg på morgonen. Men idag, hade vi vår egen bil vilket kändes så bra ! Äntligen fick jag kära min stackars Opel som stått där på parkeringen, utan att ha blivit körd på ca 2 veckor. Bara för att jag råkar slava nyckeln! Flis verkade komma ihåg bilen i alla fall. Hon betedde sig precis som vanligt. Väl hos syrran är det frukost och lite lek som vanligt. Regnet börjar sedan att ÖSA ner och jag är så tacksam över att Tant Moa kommer och gör oss sällskap idag. Då slipper Flis följa med ut i regnet när jag skulle rasta hunden. Jag och hunden, som för övrigt heter Allan- det gör nog han ingenting att jag skriver hans namn här i bloggen... hehe! Ja sen käkar vi lunch och jag lägger Flis som vanligt efteråt. Efter bara 30 minuter så vaknar hon! Jag tar upp henne, sätter mig i soffan och försöker trösta henne. Hon leker med mitt hår så som om hon skulle vilja somna om. Då helt plötsligt känner jag hur det blir väldigt varmt på mina byxor. jag ser efter och ser då att Flis byxor har en stor pöl på sig. Blöjan sitter lite snett ( en up en go blöja, hade inga andra hos syrran för tillfället.) Stackars lilla ungen är ju alldeles förstörd och ledsen. Jag byter blöjan och kläder på ungen. Samtidigt får Allan nått ryck för sig och blir helt galen ( han är en valp!) Jag är ju mitt uppe i annat just då så jag kan liksom inte säga åt honom och få honom att lugna ner sig just då. När jag tillslut är färdig med Flis ser jag hur hon gnuggar ögon och är jättetrött. Jag bestämmer att vi går ut på promis och hoppas på att hon somnar om i vagnen. Vi går en stund och ungen verkar somna efter en stund bara. Hennes ena ben hänger utanför vagnen och när jag försiktigt flyttar på det vaknar hon och blir tokarg och jätteledsen.  Jag försöker febrilt att lugna henne, går snabbt med vagnen och hoppas innerligt att hon somnar om igen. Men jag ger snart upp när jag märker att hon inte slutat att skrika. Jag förbannar mig själv. Varför var jag tvungen att flytta på benet just då? Jag kunde inte väntat lite så ungen hann somna in ordentligt!? Tydligen inte!

Ungen sitter som klistrad på mig och VÄGRAR att sitta i vagnen. Jag får bära henne, och ha Allan i koppel på de ställen jag inte vill ha honom lös. Tant Moa drar vagnen. Hur i hela friden skulle jag klarat det själv? Ja, jag har verkligen tur, ofta när såna här saker händer så finns antingen tant moa eller mormor vid min sida. Två väldigt tålmodiga och hjälpsamma personer, som jag dessutom har lyckan att träffa ofta.
Nåja, vi går hem till syrran och Flis får lite välling, efter det blir hon glad igen! Trallar och sjunger, vinkar och pratat så som Flis gör, när allt är som det ska. Syrran ringer och säger att hon bjuder på mcdonnalds mat idag. Hon är med stora sonen ( Anton 7 år- snart 8 år) och shoppar lite kläder till skolavslutningen.  Tant Moa ska hem och jag passar på att hämta hem andra systersonen, minstingen (Gabriel 6 år) från dagis. Vi går till parken och leker och Flis och Gabriel har så roligt tillsammans. De gungar och åker ruschkanna. Flis går ett par steg då och då :) Hon skrattar ständigt åt Gabriel. Han är hennes favorit och troligtvis högsta förebild, även i framtiden.

När Allan börjar bli otålig går vi hem och leker lite utanför syrans altan i stället. Det kommer då fram två st små barn på 3 år och vill vara med och leka. Plötsligt sitter jag med 4 barn i en sandlåda och har hunden kopplad till bänken ca en meter ifrån. Folk som går förbi ler åt mig och åt barnen. Jag ler tillbaka. Jo visst, detta är mitt framtida yrke och det stör mig inte det minsta att sitta här och lyssna på barnen konversationer. Det är faktiskt rätt kul. Men TÄNK om någon tror att alla dessa 4 barn är mina.

Jag skrattar till för mig själv. Nog var det så jag lekte när jag var liten. Stort hus, många barn. Det där med stort hus har jag lagt ner för länge sen. Blir för jobbigt att städa. Och 4 barn vet jag inte ens om jag vill ha. 3 kan jag tänka mig. Men kanske räcker det med två.

Igår, när jag hade Gabriel och Felicia med till affären börjar Flis att protestera i vagnen. Jag ger henne en leksak som hon kastar ner i golvet med en gång. Gabriel böjer sig ner för att ta upp den. Flis ler åt honom och skrattar. Han skrattar tillbaka och säger sen:
Får jag lägga upp grejerna? Ja du får gärna hjälpa mig, säger jag till honom. En kvinna som står framför oss i kön säger plötsligt : "Vilken bra storebror du är som tar upp leksaker till syrran och hjälper mamma att handla".
Jaaaa- säger Gabriel och tittar sedan på mig och jag ler tillbaks mot honom. Utanför affären säger Gabriel till mig
"Moster vet du, tanten trodde att du var min mamma". Ja, säger jag. Hon trodde det! Hon hade fel, men hon hade rätt i att du var jätteduktig som hjälpte mig.
Tanten trodde alltså att Jag var mamma till Gabriel, så varför skulle jag då inte kunna vara mamma till tre yngre barn- också! Men hallå jag är 23.. snart. Ser jag ut som 33 kanske?

Nåja. förlåt för min utstickare där! Syrran och Anton kommer hem. Vi äter mcdonnalds mat. Flis äter också. Hon fick en egen cheesburjagre och vill mest ha min pommesfrites. Hon får till och med smaka på min fanta. Hon suger ur sugröret jättebra. Som tur är funkar även vattnet också :) Ja efter att syrran och jag plockat reda lite i köket och killarna gått ut och lekt med kompisar så börjar Felicia att GÅÅÅÅ! Själv- helt utan förvarning! Hon går ett par steg som jag inte hann räkna av ren förvåning. Jag ställer mig framför henne på knäna och säger " ska du komma till mamma"? Flis börjar gå emot mig och jag flyttar mig lite bakåt samtidigt som hon går emot mig. Jag räknar till 27 steg innan hon sätter sig ner igen. Jag blir så glad att jag nästan bärjar gråta :) Ringer självklart till sambon och berättar vad som skett!  LYCKA X 1000!

Ja, sedan börjar vi packa ihop lite smått. Flis går igen ett par steg självmant :) 
Väl hemma går jag och Flis ner till affären och handlar lite grejer till pickningen i morgon på Gabriels avslutning på Dagis.
 
Ja, det blir lite mer också: mjölk frukt, saft, yoghurt, toa papper mm- Jag går därifrån med 250 kr mindre på kontot!
Sen går vi in på tobaks affären för att hämta ut paketet från ME and I , partyt jag var på för någon vecka sedan. Kläderna var suuuperfina! Ja, när vi väl kommer hem sen så äter Vi lite frukt och myser en stund. Flis leker lite, men är rätt trött. Hon har även gjort nr 2 i blöjan för andra gången idag….

 Jag hinner endast plocka lite grann, kolla posten och sedan måste jag göra välling och göra iodnign Flis för natten. Jag lägger henne kl 19:00 och hon somnar med detsamma! Utan ett ljud!

Mammas älskling, idag kan man nästan säga att du lärde dig att gå! Får se vad som väntas av dig de kommande dagarna! Ska bli så spännande!
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0