Sovit hela natten!!

HÖR OCH HÄPNA!

I gårkväll la jag flis kl 19:15. Hon hade 38 graders feber och fick Alvedon ca 30 minuter tidigare. Sambon och jag gick och la oss kl 22:45. Sambon kände sig inte heller pigg och jag lovade ( fast jag alltid annars gör det utan att lova) att ta Flis på natten. Jag somnar rätt snabbt men vaknar kl 00:41 av att ungen skriker. "Redan" tänkte jag yrvaket. Hon måste vara varm, kanske febern har gått upp? Jag går tyst ut i köket, gör i ordning Alvedon. Går på toaletten hör hur det blir tyst från sovrummet. En hostning. Fortfarande tyst. Väntat lite, väntar lite till. Fortfarande tyst ! Ungen somnar om! Själv!

Med ett leende på läpparna kryper jag ned i sängen igen. Kl 06:00 vaknar jag av mig själv, fem minuter innan min klocka ska ringa. Jag går upp och gör inordning mig. Väcker sambon och talar om at jag åker.. (annars skulle han ta evigheter på sig att vakna när Flis ropar.)
 Flis sover fortfarande! Tanken slår mig att hon kanske har dött där inne så länge som hon har sovit! HEMSK TANKE, jag vet! Jag klär på mig ytterkläderna och hör en hostning inifrån Flis rum, jag andas ut. Går tyst genom ytterdörren.  Åker till jobbet. Känner mig utvilad och glad :)


Jag hoppas innerligt på en likartad natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0