Dödsstraff på att inte ta ut sitt barn varje dag?

Idag har jag inte lyckats komma ut med Flis. Natten var rätt jobbig. Flis vaknade och kunde inte somna om med lite gung i rumpan och lite vatten ur vattenflaska som hon vanligtvis gör nu för tiden. Jag fick helt enkelt ta över henne till mig och där höll hon på att fäktas med armar och ben samtidigt som hon skulle dra mig i håret! Sådär höll vi på i ca 1,5 timme * PUH*
Sambon satt uppe i sitt mest intensiva stresspluggande så där " dagen innan". Jag hatar " Dagarna innan pluggande" allt resulterar i att han inte kan "hjälpa till" med någonting under pluggningstiden och när han väl lämnat in sin uppsatts är han så pass slut att han stupar i säng i ca två dygn ( Ja inte helt och hållet i sträck)- vilket betyder att han alltså inte är närvarande alls under ca 4 dagar. Nåja, min blogg har nog en tendens att snart bara handla om min klagomål och så är det ju verkligen inte tänkt. Jag får klaga på honom i stället så att ni slipper höra! Hehe..

Ja, eftersom natten var dålig var jag väääldigt trött i morse. Men jag fick snällt gå upp kl 7:30 då Flis först vaknade, ( fast hon var ju vaken på natten). Hon somnade sedan kl 10:00 och sov i endast en timme. Under den timmen läste jag faktiskt! Jag läste en bok! Jag har fått låna boken" Om jag kunde drömma" Utav min vän Moa ( mer känd som Tant Moa). Jag läste klart hela första kapitlet och jag tyckte att den var riktigt bra! Efter en halvtimme var mina ögon så trötta att jag stupade, på soffan i ca 30 minuter för sen vaknade jag av att Flis "ropade" på mig.

Resultatet av min trötthet var att jag inte- orkade gå ut idag efter lunch. Ja hör och häpna jag gick inte ut! Flis verkade i alla fall glad och lekte med sina saker, samtidigt som hon emellanåt drog i mina byxor för att hon ville komma upp till mig. Jag försökte diska, plocka undan grejer. Mata henne och få i mig själv lunch. Samtidigt som jag ringde upp en förskola jag pratat med tidigare ang sommarjobb där. Jag har ju mitt personlig assistent jobb och jag trivs med det. Problemet med det jobbet är att det aldrig blir så mycket timmar som jag vill + att jag jobbar olika tider och på helger osv. Nu när jag har Flis känns det inte lika lockande med OB tillägg osv. Hellre arbetar jag måndag till fredag för att kunna umgås med Flis och familjen på helgerna. Jag vill även kunna komma hem och hinna umgås med Flis innan hon går och sover. Ja separationsångesten har börjat! Jag ska börja arbeta i sommar och Sambon ska ta över föräldraledigheten! Det är bra, på alla sätt och vis och både han och Flis behöver få en närmare relation. MEN det förändrar inte att det redan känns som om jag förlorar något. Det gör jag ju såklart inte. Men i första hand har jag vart Mamma under en lång tid- och att gå tillbaka till att "bara vara Sofie" DET känns skummt!

Nåja- i vilket fall som helst gick vi inte ut idag. Det är i och för sig inte för sent ännu men det känns helt klart konstigt. Jag undrar om det är dödstraff på det? Att låta ett Friskt barn stanna inomhus för att hennes mamma måste " göra en massa saker".

Nu har sambon dukat upp med fika i vardagsrummet Någon har kanske lite dåligt samvete!?
Ska i alla fall göra honom sällskap. Vi ses


Kommentarer
Postat av: Elenore

Japp ny lag i Sverige säger att minst 7 timmar ute VARJE dag annars blir det dödstraff.. HAHA nej vännen. Det är bra att gå ut men hinner/orkar man inte så är inte det hela världen!

2009-03-26 @ 07:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0