Hosta

Hallo!

Natten har vart sådär, gumman vaknade både kl 24 och 04, och sedan 06 då hon fick välling. Efter vällingen får hon en ritkig hostattack en sån där som gör att hon spydde lite, lite grann. Verkade trött men kunde inte somna om, så vi gick upp och satte oss  i soffan. Flis lekte lite och var glad, med lite hostande då och då.
Nu har hostan hållt i över två veckor så idag ska jag höra av mig till vårdcentralen. När Flis var 2,5 månad bara blev hon sjuk, snoret rann och hon hostade massvis. Jag gick till vårdcentralen och fick Brickanyl utskrivet. Efter en vecka var hostan borta!  Dock har jag en kompis, vars som också haft hosta i omångar under en lång tid men de har inte fått någon Brickanyl utskrivet. Deras läkare säger att Barn under ett år ska ha så lite medecin som möjligt. Så jag vet inte, kankse får inte vi heller någon Brickanyl denna gång.

Ja, Kl är bara 17:17 och Flis var så trött att jag la henne i sängen fär en stund sen, efter att hon visat trötthetestecken gång efter gång. Hon fick välling men ville inte ha och än har hon inte somnat.. stckars liten. Kankse inte känner sig helt kry? Eller så är hon bara vääldigt trött och vääääldigt envis!

Får se vad dagen har att ge 

Kommentarer
Postat av: Elenore

Det är ju så med alla människor, man ska ha så lite medicin som möjligt annanrs komemr den inte hjälpa senare.

Avvakta om det går, öppna fönstren och ge näsdroppar, näsdroppar gör att slemmet försvinner ut och blir tunnare ju vilket kan hjälpa hostan.

2009-03-03 @ 07:26:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0