Jag kände det på mig!

I går hade Flis svårt att somna, det tog längre tid än vanligt och jag sa till sambon: " Så här ill abrukar hon väl inte låta"?
 -Jo ibland. sa han
- Ja, du har nog rätt sa jag. Men magkänslan sa att något vr fel, att hon mådde dåligt på något sätt. Jag ville gå in till henne, men ändå inte. "Det är säkert inget" övertygade jag mig själv, med sambons hjälp.
Natten var jobbig, men itne så att hon skrek eller verkade ha ont någonstans. Jag tänkte om och försökte tänka att det nog bara är en fas, det är så här ibland.
Har man skaffat barn får man ta det. Att det är så här ibland. Det är bara att stå ut.. and so on...

Men så idag. Extra klängig, extra mammig. Glad och framåt- social som vanligt. Men ändå inte riktigt sig själv.
Efter lunch går vi ut. Bara en liten prommenad ner till vår närbutik. Jag handlar mjölk, och fil. En barnmatsurk. Det blir mellisdax och ungen är jättetrött, hon får välling för att slippa sitta i stolen och bråka. Jag tänker att hon är extra trött bara eftersom hon sov så dåligt i natt. Jag lägger henne och det tar inte mer än några minuter så sover hon. EN timme efter vaknar hon. Vi lker lite och ser på tv tillsammans. Jg ser på hennes ögon, att de är lite blanka. " Nej är sjuk i alla fall" sa jag till henne. In i badrummet. Termometern åker fram. Den visar 37.8. FEBER! Jäkla skit också! Stackars Mammas älskling! Hon får Alvedon och piggnar såkart till. Blir lite sig själv igen.

Jag tämker tillbaka på vad doktorn sa sist vi var till vårdcentralen. " Små barn under ett år åker på sjukdomar titt som tätt och egentligen är det bra, för värre blir det och då har de byggt upp ett någorlunda immunförsvar". 10 sjukdomar om året var inget ovanligt!
Nähe, jag tackar jag. Vad ska man göra för att skydda dem då? Sitta inne och skydda dem från människor?
Absolut inte- då får dem ju inget imminförsvar så doktorn! Se till att de blir friska innan ni ger er in i folksammlingar bara. Och utmana inte ödet- låt int eokända barn ta på barnen i vagnen när ni är i centrum tex. ,, ja. Jag antar att jag inte gör fel då. Någon hemsk mamma är jag i alla fall inte som låter mitt barn komma ut och träffa folk- nästan varje dag. Ofta är det ju samma människor också.

I morgon var det meningen att jag, Flis och Tant Moa skulle åka till Jakopsberg för att hälsa på Mormor och hennes fästman Hasse- ( Hasse bor där.) Men som det ser ut nu verkar det inte som om det blir någon dagsuflykt.
Jag känner mig lite lite krasslig jag också. Lite hängig sådär.
Fli somnade nyss i sin säng. Alvedonen verkar fortfarande och jag ville inte ge henne någon ny- då överdosering är farligt! Kankse får jag gå upp i natt och leva låda med henne.. * pust och stön- hoppas inte! *

Sambon är i alla fall hemma idag fredagkväll och allt!
Det är Lets Dance final och jag är så glad över att slippa sitta ensam !
När Den här säsongen av Lets Dance började sa sambon att an tyckte att progammet var ganska töntlgt men han lovade att se det tillsammans med mig så länge- Magnus Samuelsson var med- Och nu är han i FINAL!
Ibland har även jag lite tur...

Nu väntar chips, och tända ljus- MYS!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0