Tisdag

Hej hej !

Idag vaknade Flis PÅ TOK FÖR TIDIGT!

Redan klockan halv se, och hon somnade itne förrän kl 20:00 igår, så jag bestämde mig för att ungen fick lov att somna om. HOn fick sin frukosrtvälling då redan kl 06:30 men sedan fick hon somna ommedmig i sänge, vi sov till 07:30.

Flis var uppe i ca 2 timmar sedan blev det sova igen. Jag passade på att gå till affären eftersom sambon var hemma idag. Sedan lagade jag mat, Falukorv stekt i ugn med potatis. Mormor kom till oss runt 11:30. Flis blev sååå glad och ville inte släppa henne en sekund. Det är första gången jag blir dissad av henne. När hon var i mormors famn och jag skulle ta henne för att mormor skulle få ta av sig skorna så totalvägrade hon. Vände bort huvudet och borrade in sig i mormor! Nähe, inte det. Jag blev chockad minst sagt, men samtigt glad över att tryggheten tydligen finns i fler än i mig, och även i sambon förståss. 

Mormor var här länge, och lekte och lekte med Flis. Sambon tog reda på disken. Vi tittade lite på bilder från sambons Tysklandsresa och även från när Flis kom till världen och ltie där efter. Det börjar närma sig. SNART är det ett år sen som jag låg där och plågades, visserligen bara i ett par timmar innan UNDERVERKET behagade komma ut, 9 dagar innan beräknad födelse ;)  Jag skulle kunna säga att jag minns den dagen, menjag skulle ljuga.
Jag minns det inte så bra längre. Självklart minns jag hur det kändes när hon väl kom ut mig och hur jag pustade ut och tänkte : " Jag DOG INTE"
Men minnet sudds lätt ut och jag minns inte längre detaljer. Jag minns inte att jag var vresig mot sköterskan, att jag var beredd att ge upp. Jag minns inte ens att sambon höll i min hand. Nåja. Han minns ju och mormor minns. Jag hade aldrig- någonsin klarat mig utan deras 100 % stöd och min älskade LUSTGAS!! Så härligt det var att komma in i dimman, när man lärt sig hur man gör :) hehe

Idag bör jag klädde på Flis overallen för utång med mormor så skulle mormor uppehålla Flis lite ( hon blir lätt arg och ledsen under påklädningen) och sa d¨å: " Felicia, var är lampan då"?
Flis blir tyst en stund och sedan säger hon " Lampa" Jag, sambon och mormor tittar på varandra med ögonbrynen uppe bland molen. " Vad sa hon"?? Säger jag. ( Fast jag också hörde). " HOn sa Lampa" Sa mormor och jag tittar på sambon som OCKSÅ sa att jo hon sa det. Hon sa "Lampa". Coolt.

Jag och Mormor och Flis åkte sedan till centrum, men innan skulle vi få Flis att somna i bilen vilket var lättare sagt än gjort- tillsut somnade hon i alla fall, men vaknade Tyvärr när jag la ner henne i vagnen. I centrum handlade vi en cykelhjälm till Flis och gympasskor till mig. Mormor bjöd mig på en Happy meal till middag och Flis fick såklsrt leksaken! En jätterolig liten ask med en spegel och borste i. Uppskattat blev det :)

Flis har ätit som en häst idag- hur mycket som helst! Väl hemma tar jag på Flis pyjamas och sedan myser hon med sambon i soffan en stund och sedan lägger han henne för natten.
Jag ska nu slå mig ner i soffan tillsammans med sambon en stund sedan blir det sängen tidigt för mig också idag. Trötter !

Kommentarer
Postat av: Elenore

Duktiga tjejen!

2009-03-18 @ 06:47:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0