Babyafton!

För ett år sedan idag lurade mina käraste skiten ur mig! Min syster hade kallat in vänner och familj för att göra en Babyafton till mig. Jag fick ett sms ca två veckor innan där det stod att jag skulle planera in lördagen den 3 maj för att de skulle inviga sin grill och ville göra det tillsammans med oss och Mormor och Hasse. Att syrran bjuder in till Grillning var inget ovanligt och inget jag tänkte mer på. Dagen började närma sig och frågade om syrran ville att vi skulle köpa med oss kött. Vi brukar göra så ibland, att man köper med sig köttet man äter men att de står för potatis och tillbehör. Denna gången sa syrran att det inte behövdes. Jag tyckte att det var lite konstigt. Skulle syrran bjuda både mig, sambon, mormor och Hasse på middag?  Utan att vi inte skulle ta med oss något, ens inget. Det verkade minst sagt konstigt. Så givmild Brukar inte min kära syster vara. Jag frågade då om jag skulle göra en sallas och syrran sken upp och sa att det var en bra idé. Aha, där kom det. Syrran kanske helt enkelt fått löneförhöjning och vill fira lite tänkte jag och slog bort tanken.

Jag vaknade först tidigt den morgonen, sambon skulle gå upp och jobba kl 05:00. Jag och Min Stora mage gick upp och gick på toaletten för typ 3 gången på den natten. Jag följde sambon till dörren och jag minns att jag påminde honom om att skynda sig hem efter jobbet eftersom vi var bjudna till kl 14:00 hemma hos syrran. Sambon bad mig packa en väska med lite kläder så att han kunde byta om hemma hos syrran. Det lät som en bra idé och vi bestämde att han skulle hämta upp mig hemma direkt efter jobbet för att åka direkt till syrran. Jag gick tillbaka till sängen och sov- länge. Vaknade vid 11 tiden och gick upp- gjorde mest ingenting tror jag. Tog det lugnt och diskade lite. Jo juste. Jag pratade med min vän Therese på msn, jag gratulerade henne på födelsedagen och undrade hur hin skulle fira sin födelsedag. Hon svarade att hon skulle bjuda över sin familj på tårta senare på eftermiddagen.

Jag gjorde min sallad och sambon ringde och sa att han skulle bli lite sen.

Irriterande, men vad kunde jag göra. Ringde syrran och berättade att vi skulle vara lite sena. Tillslut var vi på väg. Jag helt ovetandes om vad som skulle ske. Jag minns hur jag satt där i bilen, med salladskålen i knäet och med två röda paprikor i en påse bredvid som jag glömt att skära till.
Sambon stannade bilen på parkeringen och jag minns att han var irriterad på något, men inte riktigt vad.
Vi började gå mor syrrans hus plötsligt stannar sambon till känner i sina fickor och jag frågar vad han glömt.
- Mobilen säger han och vänder tillbaks till bilen. Jag går mot syrrans hus. Knackar på dörren tar i handtaget och kliver in. Min svåger möter mig i dörren. Vi småpratar lite och jag undrar vart ungarna är. Mina systersöner som vanligtvis brukar komma springandes emot mig när jag kommer. Svågern säger att de sitter uppe och spelar. Jag säger att jag inte hunnit skära till mina paprikor och tar påsen på väg mot köket. Innan jag kommer fram till köket passerar jag dörröppningen till vardagsrummet och då händer det. Där står de mina fina allra käraste vänner och familj. Min kära syster, min mamma, min moster och mina vänner: Sabina, Moa, och Therese. De sjunger en sång som mamma har skrivit. Jag blir först förvånad, men sätter mig ner i soffan och lyssnar på den fina sången. På vardagsrumsbordet ligger ett BERG med paket och blommor. Efter bara några sekunder börjar jag att gråta. Här kommer alla gravidhormorner fram! Jag tror mest att jag gråter för att min moster är där. Min moster som jag inte hade sett på evigheter och att få krama om henne sådär- precis som när jag var liten var helt enkelt underbart!
 Dagen återstår i glada miner. Jag får massor med kläder och saker till babyn och jag har helt enkelt jättekul!
Vi äter massvis med godsaker. Muffins, kladdkaka och andra saker som jag faktiskt inte kommer ihåg idag.
Dagen blir kväll och gästerna börjar rulla hemåt. Mormor ska jobba natt och åker rätt tidigt. Tillslut är det bara min moster kvar och jag ringer dit sambon så att han hinner träffa henne. De träffas och sedan åker min moster också hem. Jag och sambonspenderar kvällen med min syster och svåger deras två söner. VI Grillar fakriskt och äter min goda sallad. Vi spelar spel och åker hem sent inpå kvällen. Hemma ligger jag i min säng, känner på magen och önskar att bebisen snart ska titta ut. Jag ser på alla kläder den fått och kan inte på några som helt omständigheter föreställa mig hur mitt / vårt liv kommer att förändas. Jag vet bara, just då att jag är fullständigt trött och alldeles alldeles Lycklig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0