En räddande ängel!

Idag fick vi lite halvt Pannik hemma! Jag ska jobba i morgon och sambon skulle vara hemma med Flis hade vi bestämt. Nu visade det sig att sambons grupparbete i skolan kraschat och han behövde komma ifrån i morgon för att rätta till diverse saker med hans klasskomisar, som han gör grupparbetet tillsammans med. Jaha- vad gör vi nu då tänkte vi.
Vi måste helt enkelt fixa barnvalt. Första samtalet gick till mormor- hon kunde inte! Nästa samtal gick till farmor- hon kunde inte! Och nu då ? Syrran? Nja. hon har nog fullt upp med sina egna barn. Och nytillskottet Allan- valpen som jag och Flis passar i veckorna. Nästa tanke var min kära Vän Moa. Moa och Flis känner varndra väl. Flis tycker om Moa. Sitter gärna i knät och leker med henne. Jag känner mig trygg i att de tär Moa som är här i morgon- troligtvis mer trygg än om min egen sysyter skulle vara här. Allt som allt så har Flis och Moa träffats mycket mer än Flis och min syster. Jag tror allt kommer att gå bra- men nog är jag lite nojjig- men mer för Moas skull än för Flis egen skull.

Moa har räddat vår dag i morgon och jag kan med gott samvete gå och arbeta. Vi har köpt en färdigrätt till henne till lunch och hon ska naturligtvis få lite betalt!

Nu väntar Sambon i soffan med lite chips och läsk och vill att jag ska göra honom sällskap- och det ska jag!

Till Moa: VI är så tacksamma för att du ställer upp i morgon! Du är en guldklimp och sådanna växer inte på träd har jag hört!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0