Idag LYSER solen!

Solen lyser och det är så härligt. Flis kom över till min säng redan vid tre i natt, jag orkade inte lägga tillbaks henne. Upp och gjorde i ordning lite hemma vid 7:30 tiden. Fast Flis vaknade redan 6:30. Nåja. Sedan fixade jag planerna inför helgen ( på mors dag). Det blir Berga på dagen med min familj och på eftermiddagen kommer farmor och farfar hit för att fira morsdag tillsammans med oss. Eller ja, vi ska väll firas jag och farmodern ;)

Vid 10 tiden åkt jag och Flis till centrum för att handla skor till henne- jättesöta vita sandaler från kavat blev det.
Gick även in och shoppade på apoteket och sedan köpte jag lite morsdag presenter! :) Till Mormor och Farmor då, inte till mig själv.

På vägen hem blev Flis jätte jättetrött. Men hon höll sig glad ändå tills två stationer innan vi skulle gå av bussen då blev hon ledsen och arg. Hemma försökte jag så snabbt som möjligt stoppa i henne lite mat och sedan klubbade jag ner henne i sängen, så trött hon var! Och nu sitter jag här en stund- fast jag ska gå å äta lite lunch jag själv nu också.

Sambons ska flytta hemifrån nästa vecka! Han har sin sista tenta att plugga till och efter många resonemang fram och tillbaks kom vi fram till att det bästa vore om han bodde ho sina föräldrar den veckan för att kunna plugga ostört och utan att vi går i luven på varandra titt som tätt. Å andra sidan är det tufft att vara ensam, inte bara med Flis utan allt runt omkring. Å andra sidan tänker jag ofta nu för tiden att kanske kommer mitt liv ändå se ut så om ett par månader fram över, så varför inte mjukstarta lite. Skämt och sido :jag klarar mig fint- fast jag får slita lite extra! Jag ska heller inte sticka under stolen med att det faktiskt kommer bli lite fridfyllt här hemma. Inga negativiteter, jobbigheter, irritationer, onödiga disskusioner, klagande, lathetsfasoner och tjat.

Jag står en hel del för tjat måste jag erkänna! Och skulle ni fråga sambon skulle jag stå för en hel del andra saker också, som han säkert mycket bra skulle kunna berätta om. Men nu har ju inte han någon blogg så ni som inte känner honom får aldrig veta- ha ha ha! Nej nu flummar jag runt på tok för mycket. Ikväll kommer Moa över och vi ska ha lite tjejsnack för oss. Mycket trevligt ska det bli!

 

Hejs!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0