Inget specielt

Halloo!

Jag har egentligen inget speciellt att berätta alls. Livet rullar på här hemma. Jag och Flis tar hand om Valpen Allan på dagarna. Jag planerar Flis födelsedagskalas litegrann.Förundras över att hon funnits i ett helt år. Kan inte fatta det!

Vi har också :
Köpt cykelsadel till Flis- och provåkt :)
Beställt nya bilnycklar
Käkat pizza
Jag har hunnit vart hos Frissan
Städat lägenheten

Allt detta på bara ett par dagar ! Duktigt va :)?

Snart är det den 10:e och jag ska börja jobba. Jag ska börja med att vara bort från Flis i nästan ett helt Dygn. Och detta tynger mig förståss. På dagen ska jag först på möte hela dagen med jobbet och sedan har jag jour natt. ( Man sover då på jobbet). Nu som känner oss eller läser bloggen regelbundet vet att det är jag som tar alla nätter här hemma och även jag som ger vår älskning son morgonvälling. Flis vaknar en gång varje natt och vill vara nära en stund. Eftersom sambon aldrig gjort det så blir jag lite hispig. Ja jag vet, det är sjukt och det är kanske lite konstigt men ärligt talat har det bara följt sig så, att jag tagit mig ann henne på natten. Det är ingenting jag klagat på eller tyckt vart allt för jobbigt. Dock har jag klagat över flertalet mornar då jag vart tvungen att gå upp med en vaken Flis, trots en dålig natt. 
Den 10:e så ska jag i alla fall göra det, sova borta! Det är liksom ingen idé att jag kommer hem på eftermiddagen för att sen gå iväg igen. Jag tror att Flis bara blir mer orolig över att jag lämnar henne igen. Sedan ska jag jobba jour natt den 11 också, men då kommer jag att åka hemifrån innan Flis lägger sig. Som sagt, det tynger mig men jag måste lämna över ansvaret  och lita på att sambon klarar det galant! Och det ska faktiskt, bli lite skönt också att få sova en hel natt. Som om jag kommer göra det ? Troligtvis inte. Men kanske?

Och på söndag är det Morsdag. Min dag. Min första Mors dag :) Dock ska min egen mamma firas och även sambons mamma. Mamma syrran och jag tänkte köpa en jättefin och stor marsipan tårta och bjuda våra partners och barn på. Gott ska det bli! Har ingen som helst aning om hur vi ska få i hop det med firning av alla mammor- men det brukar ordna sig till det bästa. Trligtvis åker vi till sambons mamma- farmor på eftermiddagen. Dock ser jag framemot det. Det ska bli kul å se om sambon kan plocka fram sin gullighets sida och visa sin uppskattning för min mammainsats till Flis.

Flis min fina unge! Mamma älskar dig över allt annat, mer än någon, mest av allt.


/ Mamma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0