Me and I

Ikväll var jag på barnklädersparty hos kompis J från Mammagruppen. För det första var det väldigt skönt att få komma bort sådär, ensam utan barn. Det var också väldigt konstigt att träffa fyra st tjejer från mamma gruppen som inte heller hade sina barn med sig. J, som höll i partyt hade ju sin son hemma, men han gick och la sig kl 19:00 och sov sen utan att bli väckt. Me and I har så himla fina kläder! Färgstarka och bra kvalité som håller länge. Ja, det där kanske lät som en reklam slogan men det är sant. Jättefina kläder, så fina att jag ville ha allihop nästan :) Men ekonomin är inte den bästa då jag är mammaledig och sambon pluggar. Visserligen har sambon hela tiden jobbat varannan helg och även jag har börjat jobba lite nu, men vi ligger efter om vi säger så! Tack vara min underbara Mamma- så kan vi ibland låna till oss lite pengar tills vi får lön när det kniper.  Dessutom har vi tur att vi känner en bilmekaniker genom min pappa vilket gör att vi alltid får reducerat pris hos honom. Sist fick vi köpa billiga nya sommardäck av honom!

Nåja, jag kom inte hem utan att inte ha beställt något. Nä nä! Något roligt måste jag ju göra för min första lön på länge! Jag beställde en jättefin rosa tunika med Princess kronor motiv på och ett par rosa snickersbyxor till. När jag köpt det var det bara 120 kr kvar till bonusen så jag beställde även en t-shirt och fick då en scarf på köpet :)
Men jag fick ju inte på långa vägar allt jag ville ha så jag bestämde mig för att ha ett eget party här hemma i höst. Så alla jag känner är så välkomna då :) Även  Flis Mormor, moster- Farmor och Faster J. Skulle vara roligt. Mer specificerat datum kommer senare :)

Nu är jag hemma och allt hade gått bra här hemma. Flis ligger och sover i sin säng.  Sambon idiot pluggar nu- i sista minuten igen. Själv ska jag nog dra en plockrunda efter alla miljoner leksaker som ligger över HELA LÄGENHETEN .

Känner mig ganska utvilad idag i alla fall- tog en lur mitt på dagen då Flis sov. Hon vaknade nämligen kl 05:37 i morse! Jag var så mycket som DÖD men ungen vägrade somna om! Så jag gav upp och gick upp.

I morgon är det fredag.... ;) IGEN!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0