Morgon..

Det är tidigt, det är morgon, Klockan visar 6: 57. Flis sov till 6:00 idag. Hon hade lite svårt att komma till ro igår när hon skulle sova. Hon var nog alldeles övertrött stackaren! Igår var det avslutning på babyrytmiken och så träffade vi mormor som hjälpte till med valpen vi passar- då Flis och jag var borta. Fast då passade mormor på att umgås med oss hela dagen i stället. På eftermiddagen kom sambon med cykeln och cyklade sedan vidare till coop för att köpa en Cykelstol till Flis :) Hon älskar det, skrattar och ropar glädjetjut ibland. Så kul!
Nåja, det är morgon. Jag har precis vikt en tvätt från tvättställningen. Funderar på att dra igång en ny maskin. Frågan ör om man får göra det, kl sju på morgonen i ett hyrershus? Å andra sidan kanske det inte är någon mening. Jag hinner förmodligen inte hänga tvätten innan jag och Flis går ut för att bli hämtade av syrrans man, D.

Flis leker hon åker sin rutschkana igen och åter igen. Hon är så söt, när hon satt sig tillrätta uppe på kanan så väntar hon på at man ska komma och hjälpa henne. Om det dröjer en stund så ropar hon på en och sen när man kommer stäcker hon fram sin lilla hand och så tar jag hennes hand och säger: ett två å tre och ungen skiner upp i nptt slags extras leende och så åker hon givetvis ned för rutschkanan. Jag har provat att låta henne åka själv. Med en hjälpande hand i luften, men det går inte hon faller ofta bakåt mot min hand. Så än så länge fortsätter vi nog med at " hålla handen" när hon ska åka.

Jag börjar känna mig lit stressad nu- inför födelsedagskalaset. Jag är såååå bortskämd med att mormor alltid finns till hands och hjälper till med allt som ska till för att göra det fint och bra. Hon brukar också hjälpa till med bakning och dyligt, till både min och sambons födelsedagar. Det blir ju en hel del folk här hemma då. Min familj, hans familj och så kompisarna. Det blir en del.
Nåja tiil Flis kalas har jag ju bokat får församlingslokal och det känns ju jättebra. Moa har lovat mig att hjälpa till att fixa i ordning allt på morgonen  :) Så Underbar som hon är!  Och de som stannar kvar till siist får helt enkelt hjälpa till att städa :) Hehe- nej då jag ska höra mig för med min andra stackars krake till vän- Sabina.

Föresten: Dessa två Sabina- och Moa har gett sin tillåtelse till att hela namnet ( förnamnet) skrivs ut i bloggen, därför skriver jag så om ni undrar. Stackars ( ja nog är det inte alltid synd om honom) sambon får ibland läsa om sig själv då han inte uppträtt på det bästa sätt och därför har jag valt att inte skriva ut hans namn. Det kan ju var så att någon söker på hans namn någon gång. Och skulle det då komma upp en blogg om att han hatar att gå upp på morgonen kanske en tillexempel blivande arbetsgivare inte skulle tycka att han var så attraktiv för det jobbet längre- och jag är faktiskt inte så taskig- även fast jag alltid får gå upp och ge vår ängel välling på morgonen. Hur ska det gå när jag börjar jobba i sommar? Det är ju snart! * Hjälp*!

Nåja: Snart ska vi iväg jag och Flis, måste packa för dagen. Och klä mig lite mer anständigt en ett i ett snobben nattlinne.
 :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0