Bil reparation... en dyr historia

 

Jag blev också sjuk! Trots allt!  Nåja, jag var nog den som kom lättast undan. Jag fick ont i huvudet och lite i magen. Mådde illa och kräktes två gånger i natt. Flis sov med mig nästan hela natten. Ville inte ha någon välling igår kväll men fick en vällingflaska och ny blöja ( som var ner bajsad)  mitt i natten. Sen somnade hon som tur var om rätt snabbt. Ja, bredvid mig i sängen då.

Sambon blev däremot måttligt sjuk. Han kom hem från jobbet fyra timmar tidigare än han skulle, med frossa och feber osv..

Så idag har vi vart hemma hela bunten. Sambon kände sig riktigt dålig i dag och jag kunde ju i alla fall inte åka och göra mina inbokade intervjuer, eftersom att även jag kräktes i natt.

 

Vi har i alla fall haft en trevlig dag. Flis har vart ganska pigg och glad hela dagen. Hon har dock inte sovit något. Hon vaknade inte förrän 08:10 i morse och mitt på dagen gick det inte att lägga henne. På dagis går det dock bra att sova, jag antar att hon blir tröttare där av allt lek och alla intryck.

 

Så tyvärr har jag inte fått något pluggande gjort alls i dag. Vilket känns både stressande och lätt panikartat måste jag erkänna!

 

Jag hann i alla fall åka iväg till bilverkstaden med vår bil idag. Och den notan hade i inte räknat med! 3000 kr måste vi punga ut i morgon. Visst har vi sparkapital, men inte allt för mycket + att det sparkapitalet var liksom inte tänkt till att reparera bilen med. I stället var det tänkt som en buffert för kommande månader då vi inte får inte så mycket pengar. Och med tanke på julklappar och att man inte får inte så mycket pengar som student i december så känns det lite betungande. I Januari, vet jag inte ens om jag kommer få några pengar alls eftersom jag bara går i skolan halva månaden. Troligtvis kommer jag sen ha ett jobba att gå till, men det underlättar inte för utgifterna i januari i alla fall. Fortfarande behöver man tak över huvudet och mat för dagen. Ekonomiskt har det flytigt på rätt lätt för oss under vår studietid. Men nu jäklar kilar det till. Jag har faktiskt ringt min pappa och förklarat läget. Kände mig som en liten fjorton åring.. men vad ska man göra…. ? Låna pengar är helt enkelt inget vi gillar, men ibland behöver man nog hjälp.

 

 

Nu sitter jag och sambon här med en påse bilar. Vi blir hemma i morgon också, allihop.

Önska oss en lugn natt!

 

Kram på er !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0