Den fruktade…

Den fruktade…

 

 

 

Ja i natt kom den. Den så skrämmande, men ack så vanliga, Vinterkräksjukan!

Det gick just magsjuka på Flis dagis förra veckan och Flis var ju faktiskt där alla dagarna. Jag bävade för den, och bad om att vi kanske skulle få slippa den här gången. Fast visst visster jag att den för eller senare skulle nå även oss.

 

I natt vaknade Flis och skrek.. jag la henne i vår säng och hon somnade om snart. Sambon kom hem från jobbet och jag kunde bära tillbaks Flis till sin egen säng. När jag precis nästan hade somnat så puttar sambon på mig och säger att Flis vaknat igen. Han hämtar henne och jag tar henne i famnen och då kommer det. Jag ser hur hon kväljer och sedan kommer den, spyan!

Projekt sanering blev snabbt prio ett. Jag Tog mig ann Flis och sambon vår säng!

Och stackars lilla tösen! ” Mamma, toooka!” = Mamma torka! Sa hon och såg riktigt ynklig ut.

Ja, sedan gick sambon in i Flis rum och jag försökte göra mitt bästa för att få henne att somna om. TVÅ spyor efteråt somnade hon om ordenligt. Det var inte mycket jag fick sova i natt inte. Kl sex vaknade Flis. Jag böt blöja och gav henne vatten. Tillslut somnade hon om ordenlig och jag fick minst sagt bråttom till jobbet! Sambon fick gå och lägga sig bredvid Flis i vår säng och jag gick ut till bilen.

Senare på dagen pratade jag med sambon på telefon och då berättade han att Flis sovit till 08:50 ! Vilket i stort sett aldrig har hänt. I vilket fall kunde hon inte sova på sin vanliga middagstid. Hon somnade istället i sambons famn i soffan vid 15 tiden.

 

 

Ikväll har det vart jag och Flis, eftersom sambon åkte och jobbade. ( Ja just nu avlöser vi varandra i stort sett jämt.) Jag och Flis har ätit middag och gått till affären. Städat och plockat lite. Jag nattade henne kl 20:00 och hon somnade med det samma. Dock hade hon nästan 38 graders feber så hon fick alvedon innan läggdags.

 

Just nu ser jag på körslaget! Jag sitter här med gott och blandat och en chokladkaka. Gott!


Kommentarer
Postat av: Elenore

Åh vad jobbigt! Hoppad hon är bättre nu.

2009-11-16 @ 09:22:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0