Snart förändras livet...

Hej och hallå!!

 

Jag har vart en dålig bloggare och inte skrivit på länge nu. Fy fy! Jag vet….

 

Men det händer så mycket i livet just nu att det är svårt att hänga med i svängarna. Flis har dessutom vart sjuk igen och jag har inte haft tid med mycket annat än att ta hand om henne. Eller nja, vi har gjort en hel del faktiskt. Det är inte så mycket fel på vår skrutta. Hon har diarré och det spricker upp halvlånga tänder ut tandköttet. Hon är gnällig och sur, ledsen och mammig helt enkelt. Idag slängde jag i väg henne tid dagis. Ringde och hörde om hon hade somnat vid kl ett. Det hade hon. När jag hämtade henne kl 15:00 så berättade en barnskötare att Flis sista blöja vart väldigt lös, att hon vart lite gnällig idag och som grädden på moset, nästan inte ätit något. Jag berättade (nästan lite i försvarsställning) att hon minsann sovit bra inatt och inte haft diare igår, samt att hon inte haft någon feber. Och det visste de tydligen eftersom de också hade tagit tempen på henne idag. Men så ser dem sådär snällt på mig och säger att det inte är någon fara. Att det ÄR jättesvårt att veta på morgonen om barnet är så pass bra att hon orkar leka en hel dag. Dessutom skulle de ju ha ringt om de tyckte att hon inte orkade med dagen. Och att Flis inte äter spec bra är ju ingen nyhet dirket. När jag berättade om tänderna trodde även pedagogerna att Flis sjukdomsperiod den här gången har med det att göra.  Nåja , i morgon får hon nog följa med mig och mormor till IKEA.

 

 

Annars rullar livet som sagt på. Trots sjukdomsvistelser ( och sånt är jobbigt, tro mig!) Jag har precis börjat klura på min C uppsatts och ska träffa min handledare på fredag kl 9.

Jag börjar känna mig stressad på studieområdet måste jag erkänna! Jag har en liten restuppgift från föregående kurs som jag ännu inte hunnit ta tag i. Just nu måste jag verkligen komma igång med uppsatts skrivandet, samtidigt som jag måste sätta mig in i rollen som arbetssökande. Juste, söka jobb!!

Sambon har fyllt 25 år och vi hade massvis med folk hemma J Det var trevligt och roligt. Mormor kom och gjorde en underbar smörgåstårta enligt sambons önskemålJ

Just nu, jobbar sambon natt och Flis sover. Jag sitter här och funderar över hur mycket jag själv får sova inatt. Jag funderar över hur livet ser ut om si så där 3 månader. Då är jag inte längre student… Hur gör man, när man inte lever som, student?

 

Flis väntar på Gästerna. Fast, det vet hon nog inte om själv ! :)

 

Fina smörgåstårtan!

 

Sambon öppnar sin present! Fallskärmshoppning från Livit! Det blev han glad för!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0