Svininfulensa Vaccin

Idag är det dags. Felicia ska vaccineras mot svininfluensan. Nu ligger hon och sover middag. Tur det, eftersom att hon som sagt ska vaccineras i eftermiddag. Både sambon och jag ska åka ner till Handens bvc där de vaccinerar alla barn under 3 år. Jag har ingen lust sitta i ett väntrum med en (snart) 1,5 årig tös med spring i benen. Det blir dock till att åka kommunalt. Ja, se så snoffsig jag låter, det blir kanske så när man är van vid att ha bil. Men vår bil är som sagt på verkstaden. Jag ska iväg och hämta den efter att vi vaccinerad Felicia. Jag ska även passa på att gå in på min pappas jobb och skriva ut lite papper!

 

Om tre veckor ska Felicia få sin andra dos av svininfluensa vaccinet. Och med så mycket vaccin i kroppen kan hon inte ta 18 månaders vaccinet som hon skulle tagit den 1 december. Så det förskjuts tills den 13 januari. Ja, det är minst sagt mycket datum som klingar i mitt huvud just nu. TUR att jag har min almanacka, annars skulle nog vår familj rasa samman rejält!

 

Jag, har dessutom något konstigt på ena låret. Det ser ut som en röd inramning, ett rött tunt streck ramar in ett område på låret. Det kliar inte, är inte infekterat, känns inte obehagligt eller gör ont. Det bara finns där. Ser ju förståss lite lustigt ut med en röd typ tråd på benet.. hmmm

 

I går ringde jag till vår vårdcentral och vår husläkare skulle höra av sig till mig nu på morgonen. Men inte var det någon som ringde inte. Bara min mor och far. Hm.

Sambon sitter och försöket leta reda på någon orsak ang märket på mitt lår i en stor läkarbok vi har. Och jag ringde just sjukvårdsupplysningen. Fick plats 62 i kön. La på direkt. Suck! Idag hinner jag i alla fall inte in till vårdcentralen. Men jag ska nog ringa och beställa tid tills i morgon.  Hoppas bara Flis kan gå på Dagis i morgon, så att inte biverkningarna tar över hennes lilla kropp.

 

Nåja, mormor ligger nu i maginfluensa- hehe. Nej då, stackars henne! Hon var ju här på fika just då sambon började känna sig dålig.. så kan det gå!

 

Nu ska jag som sagt, ringa vårdcentralen.

Vi ses !

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0