Jag är så glad!

Ja, äntligen verkar det ha vänt. I alla fall för den här gången! Vällingen funkar nu mer gallant igen! En natt vakande Flis och var som omöjlig. Tillslut fick jag nog och gav ungen vällingen när hon nästan sov. Då fick hon i alla fall smak på den. Utan att få kvällingenar. Morgonen där på ville hon inte ha, och inte på kvällen heller. Men så i morse så frågade jag " Vill du ha Välling"?
" Ja" svarade Flis och jag gjorde i ordning en flaska, och hon Tog emot den! Jag var verkligen tvungen att inte se förvånad ut, utan fösökte låtsas som om det var det emst naturliga som kunde hända.

Iväg till Dagis som vanligt. På med ALLA kläder och slutligen kom vi i väg. Flis är alltid krånglig att få på ytterkläderna- Hon vet vart vi ska och vet att jag ska lämna henne. När vi kommer in på Dagis blri hon orolig så fort jag sätter ner henne. Hon gråter när jag går. Ibland, men inte längre lika ofta så ringer jag och kollar om hon blivit glad igen och jag får alltid samma svar. Ja, hon är glad och leker och har sig. Hon slutade gråta så fort jag var utom synhåll. När jag hämtar henne är hon glad och skuttar, och vill INTE ta på sig ytterkldäerna för att gå hem. När hon väl sitteri  vagnen så blir hon glad dock. Idag gick det lättare för att jag sa att vi skulle till mormor. Flis älskar sin mormor. Fas idag åkte vi hem till hennes moster, där mormor var barnvakt åt kussarna A och G. Flis och G lekte och sprnag runt som vanligt. Flis hjälpte mormor att laga mat. Själv gick jag ut med hunden A. Moter åkte till vetrinären med en av sina katter.

Flis åt som en häst. Massor med mat! Så kul att se! Ris och någon slags korv gryta. Gott tyckte även jag !

Och så ikväll då- den stora dagen!
I flera dagar har flis haft svårt att somna. Hon skriker och är ledsen så fort vi lägge ner henne i sängen. Hon blir TOKARG och trasslar in sig i spjälorna. När vi ska rätta till henne när vi själva går och lägger oss så vaknar hon och kan inte somna om själv. Det hela slutar med att hon får komma till vår säng och varken jag eller sambon sover särskilt bra. Så igår bestämde vi oss för att byta säng. Til växa sängen som stod nere i källaren.
Sagt och gjort. Idag efter vfu:n så gick jag ner i källaren och tog upp sängen. Bäddade och gjorde fint :)

Så kom det, kvällen. Jag måste erkänna att jag var nervös! Jag gav vällingen i hennes säng, det gick gallant! Hennes ögon började rulla och hon mös med mitt hår så som hon brukade till vällingen förut. När välligen var uppdrucken la jag ner henne på kudden och gick ut ur rummet. Hon skrek till lite. Sedan hörde vi ett par pip ifrån hennes rum. men så plötsligt, blev det TYST.
Vi som hade räknat med att gå in i hennes rum och lägga om henne säkert uppåt 10 gånger men icke! Hon sover fint och jag hoppas såklart på att hon sover- hela natten! Det var länge sen nu ! Flis sover, själv i "nya" sängen. Somnat helt själv. Du är mammas stolthet, min älskade skatt! Ibland förvånar du mig avsevärt!

Jag vill Tacka min Mamma, som hela tiden funnits där och sagt att Flis inte kommer dö, trots utebliven välling, host attacker och ständig snuva som gjort att hon inte kunnat andas genom näsan. Tack för att du alltid vidbehåller lugnet jag inte har alla gånger :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0