Rätt eller Fel ?

Ja, jag vet inte om det är rätt eller fel. Det kan tyckas att jag tjatar om det, men jag är fortfarnade osäker på om vi gör rätt. Kanske hade Flis lärt sig att somna i sin säng ensam om ett par dagar om vi bara fortsatt att lägga tillbaks henne i sängen. Hjärtat säger att jag inte vill att min dotter somnar ensam på ett kallt golv och hjärnan säger att det kanske är fel av mig att låta henne bestämma. Ikväll satt jag bredvid hennes säng, med en hand på henne och släckte lampan. Bara var tyst. Flis var tyst. Började med att le åt mig för att sedan börja försöka somna. HOn vrider och vänder på sig lite, gör ett försök till att komma upp. Men jag lägger ner henne, utan att säga något. Hon somnar till, och jag sitter kvar utan någon hand på henne, hon vaknar när jag är påväg ut ur rummet och jag får vända tillbaks. Det tog 30 minuter idag. Men hon somnade in lugnt, i sin egen säng.

Vi har ju som sagt bestämt att köra på det här ett tag så att hon vänjer sig ordentligt med sin nya säng. Så att hon tycker om den och vill sova där.

På FREDAG ska jag och sambon GÅ UT :) Ja, inte bara vi, utan tillsammans med ett par kompisar. Det ska självklart bli roligt ! Det blir middag på resturang och sedan troligen en sväng ut på krogen. Hem och sova får vi också, med sovmorgon BÅDA TVÅ eftersom att Felicia sover hemma hos Mormor. Jag är inte alls orolig, eller jo självkalrt dunkar mitt mamma hjärta litegrann med tanken på att lämna bort min skatt, men det känns bra. Flis och mormor är ett bra Team och de vet vart de har varandra. Flis och mormor ska sova i samma säng och mysa tillsammans. Tyvärr ska jag jobba sedan på Lördagskvällen så jag kommer knappt att få se min fina, fina älskling den helgen! Men någon gång måste man få vara vuxna, unga, vanliga människor också och nu är det dax, första gången på väldigt, väldigt länge! Nästa vecka väntar VFU och en hel del plugg!

Nu ska jag förbereda en aktivitetssamling till femåringarna i morgon!
Kram!


Kommentarer
Postat av: Elenore

Gör det som känns rätt! Hon kommer inte sova i er säng tills hon är 15.. Tim sover ca 50% i sin säng å 50% i vår.. Och? Det gör inget!

2009-10-19 @ 09:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0