Sjukdom igen!

Jaha, då var det dags igen då ! Jag kände det på mig redan förra veckan. Tösen sov dåligt och det verkade som om hon höll på att bli sjuk. Men nånstans så hoppades jag innerligt att det bara var en, eller fler tänder på gång. Jag tyckte minnsann kunna känna en liten tandsing i underkäken påväg upp. Men ingen tand kom upp inte.. istöller fortsätte ungen att sova dåligt bara, inget mer. EN period tänkte jag! EN mammaperiod bara, för hon ville helst ligga PÅ mig när hon vaknade på natten. Nåja i morse så visade det sig. Feber, hängig mer hosta, snuvug, klängig och ropar " Mamma..., Mamma! MAMMA! Tusen gånger per dag. Gulligt, och frustrerande när jag typ tänkt gå en meter ifrån henne.. eller på toaletten eller någon annans stans. Hon ropar på mig och vill att jag ska svara. Hon vill nog mest kolla att jag inte går ifrån henne. 

Nåja, idag har jag bokstavligt TVINGAT iväg sambon till kulturhuset så att han får skriva där i lugn och ro. Jag ahr föreläsning i skolan, men jag skippade den eftersom sambon fick ta hela sjukdomsvistelsen förra gången när jag precis börjat skolan. Ja alltså, sambon har kvar sin D uppsatts- som släpar efter. Och detta är ett hett ämne här hemma just nu. Minuter räknas minnsann- vem ahr fått mest pliuggtid IDAG osv. :) Hehe.. nja så blodigt allvarligt är det inte. Jag kan dessutom börja se ljuset i tunneln! Om jag bara ser till att fixa mina två kurser nu och sedan examensarbetet så börjar jag JOBBA i januari. 

Och stackars Flis hon hostar i sin säng. Hon verkar hosta lite mer nu och kan inte komma till ro så jag måste nog avsluta redan och försöka ta hand om min gris. Plugga  och städa blir nog om flertalet timmar när ungen sover för natten :D Hehe... Barn- det underbaraste vi har !  

Kommentarer
Postat av: Elle

Hehe.. nä, ibland har jag annat för mig;) Hihi kommer snart ett inlägg igen :)

Stackars Flis då!! Hoppas hon KRYAR på sig snabbt nu!

2009-10-05 @ 20:32:57
URL: http://underbaringar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0