Sjukdomar och Jobbigheter

Ja, det är aldrig lätt att vara sjuk. Och inte är det lätt att ta hand om sjuka barn heller. Specielt inte när man själv är sjuk. Jag och flis har vart sjuka nu ett par dagar. Jag känner mig frisk nu. Kanske lite, lite förkyld men inget märkvärt. Flis har vart sjuk, feber och snuva. Sover inte hela nätterna- vilket resulterar i att inte jag heller gör det. Man blir riktigt trött och kinkig av sånt. Fy ja! Men nu är jag själv inte sjuk i alla fall. Det är sådär lagom kul att gå upp mitt i natten och ge liten alvedon, bråka i näspray och gunga om henne till söms. Det kliar i ens egen näsa och man känner hur det gör ont i både hals och huvud. Trots att jag själv också gick på smärtstillande. Nåja nog med självömkan. men gud så trött man blir. Dagis bacillerna måste passera. Inget att göra åt, bara kämpa vidare och hålla god min om barnet i alla fall kan gå på dagis två veckor i streck. Om ens det. Höstterminen brukar vara värst.

Vid sånna här tillfällen antar jag att man MÅSTE vara diciplinerad och plugga när barnet sover eller fixa barnvakt då och då. Visst trodde jag att det skulle bli svårt att plugga med barn i familjen men när dagis börjar och både jag och sambon har plikter att följa så blev det visst t o m svårare än jag tänkt mig. Men det ser ut att ordna sig ändå. Det tråkiga är bara att det vuxna livet försvinner. Man måste sova för att orka gå upp på både nätter och mornar och man måste jobba på helgerna för att klara av att vara student- ekonomiskt. Som det ser ut nu så ska sambon ( fortfarnade) skriva klart sin D uppsatts sammtidigt som han jobbar deltid ( då och då). Just nu jobbar han kvälsstid och de helger, som jag inte jobbar. Summan av kardemumman blir att vi inte ses specielt ofta och då vill vi bara sova..

Nej, jag ska inte bara vara negativ. Saker och ting har faktiskt förändrats till det bättre, kanske just för att vi inte ses speciellt ofta... haha !!

Ikväll är det tv kväll för mig. IDOL Och HELLS KITCHEN har säsongs premiärer. Får dock se om jag orkar det sist nämnda. Tidigare i dag var jag sjuuuukt trött!


Men ärligt, IDOL är lite kul! 
 Om än, lite ensamt att se det ensam. Jag se där Jag erkände!!

 På torsdag kanske jag får hålla i en liten bebis. OM Felicia är helt frisk till dess.
Tänk att hålla en bebbis en ens armar. det var ett tag sen nu.


Bebislukt... hur kan man INTE bli berörd av den lukten :) ?? 

Kommentarer
Postat av: B2

Åh, bebis! Varför känner inte jag någon som nyss fått smått? :-o Det är ju något speciellt med den tiden. Deras små fötter, lukten. Ah, dom där alltså!



Jobbigt att ni är krassliga! Hoppas ni snart blir bra hela högen. N är äntligen frisk! Härligt härligt! Hoppas det håller i sig. Kämpa på, mammor klarar allt! :) Ge flisefis en kram från mig och Poh. Kram

2009-09-09 @ 12:42:54
URL: http://lastwaltz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0