Sömnsvårigheter

Dagis går gallant! Idag berättade förskolläraren om att Flis vart det lättaste barnet att invänja. Hon är så glad och fråmåt. Hänger på och ser glad ut. Blir endast ledsen om hon slår sig och det gör ont. Hon har ltie myror i kroppen och har svårt att sitta still. Ibland har hon svårt att komma till ro när hon ska sova, men hon somnar alltid. Maten går bra och hon får i sig bättre än vad personalen hade förväntat sig, efter allt de hört om ´Flis matvägran perioder.  Förskolläraren, som för övrigt ( tror jag) är den som Felicia gilalr mest trodde att Flis beteende grundar i att hon är en trygg flicka, som har trygga föräldrar. Det var kul att höra.

Men någon stans måste hon kankse också ta ut allt det nya som händer i hennes liv. Det är jobbigt att gå på Dagis och att skiljas så från mamma och pappa. Det tror jag det. Än så länge har hon endast gått som mest 09:00-14:45. Men visst är hon trött och inte alls lika sammarbetsvillig- hemma längre. 
Så, det ser ut som om sömen är det som fått ta stryk. För ett par dagar sedan kom Flis på att man kunde tända och släcka hennes nattlampa. Vi lät henne hållas och hon somnade ändå. Men i går så gick det INTE och inte för ett par dargar sen innan dess heller. I går var hon minst sagt svårsövd + att hon vaknade mitt i natten och inte kunde somna om. Det tog mig EN TIMME att söva om henne... och sen var jag rätt död när jag skulle upp till skolan i morse..

Idag när jag hämtar henne så bestämde jag mig för att möblera om lite i hennes rum så att hon inte kommer åt lampknappen. Sängen bör vinkel och flyttades bort en bit från ena väggen. Hon var så trött så trött ikväll att jag la henne redan kl 18:45. HOppas hoppas hoppas att hon sover hela natten i natt ! en sak är säker! Man ska INTE tala om för folk om hur bra man har det. Att ungen sover hela nätter och att man känner sig glad och utvilad på morgonen. Alllldrig meeeer att jag ska säga till folk om hur bra jag har det. Never more ! För då kommer det !!  

Nåja, Skolan går bra! Idag hamnade jag i en grupp som verkar jättebra. Verkar bra personer som gärna vill ge och ta emot feedback! Jag ser såååå framemot när skolan är slut och jag kan börja jobba! Så så så så jättemycket! Min mamma berättade idag att hon läst någon tidning om vart det finns mest jobb. Högst upp på listan stod: Förskollärare! TJOHO!!!!

Nu jävlar måste jag bara se till att lägga manken till så att jag klarar av studierna ordentligt, bara! Men tro mig, det ÄR svårare att plugga när du har en liten du hellre vill spendera din tid med. Men i morgon ska jag försöka plugga innan jag ska till skolan, börjar kl 1300 och jag ska lämna Felica på dagis kl 9.
Idag, beställde jag böcker för närmare 600 kr  Mindre än vanligt, men detta är bara för 5 veckor! Pust och stön! Jag vill inte ha ekonomi som en student meeeerr!  

Nåja, åter till sambolivet !

Vi ses !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0