Uppdate!

Hej !

Det var länge sen jag bloggade ! Hela familjen har legat i dvala i två veckor nu. Tösen har haft feber och båda sambon och jag har titt som tätt kännt oss snoriga och haft halsont blandat med huvudvärk.
Dessa Dagisbaciller och sjudomar som kommer en efter en.
När första veckan var slut gick vi till doctorn flr att kolla upp Flis. Men ingeting tydde på att något var illa. Docktorn sa att det var ett virus som var på väg tillbaka hon skrev ut hosmediOah asin och vi gick hem och var glada över att det troligen snart skulle vara över. Men icke. I stället verkade flis få samma symtom som jag haft veckan innan. Täppt i näsan och kanske även ont i halsen. Dagarna gick och ungen hade fortfarande feber. Jag blev orolig igen. Alla pratade konstant om denna svininfluensa! Så jag ringde doktorn och där togs det blodprover på Flis. Hon var sååå duktig. Jag är så glad över att vår underbara doktor K tog min oro på allvar och inte bara skickade hem oss. Proverna var i alla fall negativa och doktor k trodde helt enkellt att Flis fårr två, eller fler virus efter varnadra vilket resulterade i lång feber och hosta samt förkyldning. Hon rådde oss att vara hemma från dagis, men se till att komma ut varje dg för att rensa luften. Gärna sova ute. Detta gjordes. men ändå fick F vara hemma från dagis en vecka till. SOM tur är har sambon haft kvällsjobb och jag har kunnat gå till MIN vfu. Annars hade det blivit mycket kämpigt, kankse skulle vi då snart båda två vara fördörjdsa mer vår utbildning och det har jag ingen lust med. Jag ska dock försöka låta f vara hemma med sambon i morgon också medan jag sticker till vfun ett par tre timmar för att kunna se att hon verkligen blir frisk nu. Men det verkar så :)

Nu måste jag vika tvätt, och sedan förberda en hel del papper inför i morgon.

Jag vill också Gratta min bekant frida som fått sina tvilligar Emil och Elias!
Och även en annan bekant S har fått två tvillingar som barnbarn! Erik och Gustav!

Och en liten hälsning till min Svägerska V. Som är gravid med sitt första barn. 
 Oroa dig inte, det kommer att gå bra !  Hör av dig igen om du vill snacka mer barnafödande :) Och allt som hör där till. Det är såååå synd att du inte bor i STHLM. 
Alla dessa bebisar, det är nästan så att jag blir lite sugen!

Vi ses!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0