Barnfri...

Ja nu är jag barnfri, och billös. Det är Pappahelg igen för Felicia. Även om det går bättre och bättre för varje gång hon åker så hugger till alltid till lite grann. Det är som om någonting inom mig låser sig. Jag håller andan, ler och försöker till mitt yttersta att känna mig lugn. Idag gick det riktigt. Mina ögon behövde inte ens blinka i 180 för att inte släppa fram tårar. För det kom inga tårar. Jag var tvungen att tänka till, jag behöver det här. Jag behöver få vara lite ledig. Göra annat än allt det vardagliga som jag annars sysslar med. Jag behöver städa och handla utan en drygt ett och halvt åring springandes runt benen. Jag behöver få träffa andra människor, vuxna själar som inte tillhör familjen. Behöver se att världen inte går under för att jag kan ha roligt utan min dotter. Dessutom behöver Flis träffa sin pappa, och hon behöver få sakna mig lite. Vi kan behöva lite andrum. Även om det hugger till, även om jag till viss del önskar ha henne här hos mig. Även om det är svårt, så måste vi alla genomgå det. Thats it!

 

Vi hade lite ”familjemiddag” idag. Min bror, jag, Flis och hennes pappa åt tillsammans på Mcdonnalds. Jag bjöd hela gänget ! Snällt va J?

Flis var så glad och åt så fint och mycket. Det gör nästan ont att höra henne säga mamma och pappa i samma mening. Det gör nästan ont att se henne se på oss under samma minut. Det gör nästan ont att veta att vi inte fixade det. När jag ser på vår skrutta. Ser att hon ser nästan likadan ut som hennes far.

 Men så tänker jag på illa jag hade gjort henne om jag inte satt stopp. Om jag inte hade sett till att börja må bra. Jag är glad att jag inte låste fast oss i något som inte var bra, bara för Felicias skull.   

 

Ikväll ska jag iväg till kompis Vici, som bor granne med mig så det blir skönt att gå dit, och även hem sen ikväll. Ska snart ta mig ner till affären för att köpa oss något gott !

 

I morgon blir det BIO och Mat ute! Hopppas på en trevlig dag då med.

Skriver om det senare !

 

 

Framför allt ska det bli oooootroooliggggt skönt att få sova i morgon! Sova ut ordentligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0