En Ragata..!

 

 

Idag känner jag mig som en ragata. Elakast i världen! Det känns som om jag har gjort något så hemskt och tragist att det knappt går att beskriva. Jag har stampat, vridit om och tagit sönder. Det känns som om jag sätter eld på något som jag sen inte kan släcka. Jag kan inte plåstra om och göra det bra igen. För jag är boven, jag är jävulen i dramat!

Lilla jag, Sofie, som inte skulle göra en fluga fördärv. Just hon, precis jag.

 

 

I vilket fall som helst så började får dag bra. Flis vaknade 08:30 och kl 11:30 var vi på väg till Haninge centrum med Vici, Matte, och Lilla Ronis. Jag, och Flis, Ronis och Vici åt på mcdonnalds. Sedan började shoppingen ! Jag kom endast därifrån med en t shirt till Flis och alla hjärtans dag presenter till mina prinsar- mina systersöner- A och G.

 

Flis och Ronis hade jätteroligt. De tycker verkligen om varandra. Tillsut var flis trött och jag försökte få henne att somna i vagnen, men hon var för upptagen med att titta på vad Ronis gjorde. Efter en sväng inne på Br så åkte jag och Flis vidare för att hämta upp mormor. Jag hoppades att Flis skulle somna i bilen, men icke. När hon fick se mormor sken hon upp som en sol och kunde inte släppa henne med blicken. Vi åkte och tankade och Flis fick syn på glassarna. Hon fick en piggelin och ungen sken upp som en sol.

 Hela glassen åt hon upp också !! Nja, nästan i alla fall. Jag smakade lite !

Körde vidare hem till syrran med familj. Flis älskar att vara där. Hon älskar hunden Allan, och hon älskar sina kusiner! Vi firade för tidig alla hjärtans dag och mormor hade bakat semlor. Det blev såklart lite paketöppning!  Flis fick en jättefin mössa och ett par byxor utav sin Moster och av mormor fick hon en sommarklänning och en fin Hello Kitty nessesär.

Själv fick jag lite skönhetsprodukter i form av boddy lotion och showe cream av mormor- ja alltså min mamma!

 

Flis och jag åkte hem vid 16:30 och Flis somnade i bilen nästan med detsamma! Jäklar också! Men men, hem och mysa lite- laga mat och ha det trevligt. Sen lekte jag tyvärr lite ragata också, vilket resulterade i ett par fler samtal per telefon. Flis var rätt lugn och snäll!

 Halv nio gick jag och la Flis, men det tog lite tid för henne att somna.

 

I morrn blir det tufft för henne, en lång dag på dagis!

 

Idag vill jag rikta ett STORT TACK till kompis Fredrik, som verkligen gör skillnad! Inte mest för mig, men för någon annan!

Tack för att du finns till- Och tack för att du förstår

 

Och tack till Felicias farmor, efter vårt samtal idag !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0