BVC och kvällsgäst

Barnet sover och snart kommer tant M hit för kvällsprat och övernattning ! Det blir kul.

M:s familj ligger i magsjuka och M trotsar det genom att bostätta sig hos mig ett tag. Inte mig emot. Sällskap är näst intill alltid trevligt.

 

Idag var vi på BVC på 1,5 års kontroll !

Flis fick sin första spruta i armen och hon skrek till ordentligt. Blev riktigt riktigt rödd för sköterskan efter det. Hon satt i mitt knä och snyftade. ” mamma”, ” mamma! Sa hon. Precis som om ” Ta mig här ifrån, nuuuuu”!! När hon märkte att vi stannade kvar en stund trots allt började hon snyfta efter ”mormor” i stället. Hehe lilla älskade vännen. Tänk om mormor kunde rädda dig i alla situationer. Då vore du glad va ?

 

Dagens vikt och mått är :

 

Vikt: 10,7 kg

Längd: 84,5

Homf: 46,9

 

Som vanligt då, så har hon inte gått upp tillräckligt i vikt. Som jag berättat förut är vår bvc sköterska inte den bästa och får en inte att känna sig sådär jätteduktig som förälder ( inte sen man slutade amma i alla fall.) Felicia har alltid legat lite under sin kurva ( ända sen jag slutade amma) och vi har alltid fått höra ” att hon borde gå upp mer”. Jag har sagt det förr och jag säger det igen ” jag gör vad jag kan”. ” Jag kan inte öppna munnen och tvinga i mat i munnen på ungen” Och Ja! Jag har extra smör i maten nästan vid varje måltid. Pust!

I vilket fall så var sköterskan ganska trevlig idag. Hon frågade om JAG var orolig. Och det är jag ju inte. Flis är så här. Hon har vart sjuk mycket och hon rör på sig ständigt. Jag kan inte göra mer än det jag gör.

Vi bestämde i alla fall en extra kontroll för att ha lite uppsikt. Egentligen ska vi inte till BVC förrän vid 3 års ålder nu. Men eftersom hon väger som hon gör så ska vi dit på en extra kontroll efter sommaren. Troligtvis har Flis växt en massa då. Och FÖRHOPPNINGSVIS gått upp en del i vikt också. Kommentarer om hur ” smal hon är” har förut gjort mig tokig och ängslig. Nu känner jag mig rätt lugn. Hon dör inte, och jag ser att hon äter.

”Jag gör vad jag kan”. Så det så!

 

Sen lämnade jag tösen till Dagis och hon hade det bra där idag ! Hon var så glad både när jag lämnade och hämtade. Pratade lite med personalen om separationen. Om att de mer än gärna får berätta om de märker någon skillnad på Flis när hon tex vart hos sin pappa över helgen. Hon ska dit nu på fredag och självklart har jag redan lite ångest. Fast jag vet att hon har det bra!

Jag börjar längta efter våren! Kunna ta på tösen en jacka och ev tunare mössa och vantar bara! Så himla skönt !

Nu ska jag snart duka upp lite fika tills min vän kommer hit!

 

I morrn blir det dagis och plugg igen !

 

 


Kommentarer
Postat av: Elenore

Tim äter inga grönsaker, ingen annan mat än pannkaka, blodpudding, korv/köttbullar med potatismos, stuvade eller ostuvade makaroner.. Han växer, går upp i vikt, dock "för lite"... Men herregud.. Så länge som ungen har energi, växer och går upp i vikt, alltså om allt är normalt/som vanligt så spelar det ingen roll....

Din dotter är jättefint! ALLA är olika!

2010-01-15 @ 09:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0