Jobbhelg och Pappahelg

Ja, nu är det kanske dags att skriva något vettigt här. Eller vettigt och vettigt. Jag kanske ska berätta saker i stället för att bara visa mina känslor i sångtexter.

 

Helgen har vart bra. I lördags morse körde jag Flis till sin pappa. Hon var så glad och oförstående först. Jag berättade att vi skulle åka till pappa. ” Vi ska åka till pappa”.,försökte jag. Du ska sova där och ha roligt. Du, Pappa, farmor och farfar kommer att ha jättekul!

 

När vi satte oss i bilen så sa jag. – ”Vart ska vi åka nu då Flis?

-          Mormor!? Sa Flis

-          Nej, inte mormor. Vi skulle ju åka till din… ??

-          Ronja! Sa Flis.

-          Nej, älskling inte Ronja, Inte idag. Vi ska ju åka till Pappa nu!

-          Pappa!!

-          Just det, till pappa!

 

Nästan Hela vägen fram så trallade hon i bilen. Pekade och sjöng. Gnällde lite i mellan åt och jag trodde nästan att hon skulle somna. Men så plötsligt var det som om hon förstod. ” Pappa” sa hon igen. ”Ja gumman, nu ska du få träffa Pappa”.

 

Jag gick upp med henne, tog av henne alla kläder. Kände, att det här går nog riktigt bra. Flis blev jätteglad över att se sin pappa, farmor och farfar. Jag var glad för hennes skull. Vi kramades och pussades och hon förstod att jag skulle gå. Hon vinkade åt mig och jag kunde stänga dörren utan att höra skrik inne från! Så Skönt!

 

Jag åkte hem och var själv. Städade lite, surfade, åt lunch..

Åkte och jobbade. Kom hem. Saknade henne såklart lite grann. Såg fram emot en hel natts sömn, men om jag skulle fått välja hade jag velat ha henne hos mig. Enbart en självisk tanke. Flis behöver sin pappa också. Att bara få ha sin pappa och känna att hon är hans allt. Det önskar jag henne verkligen!

 

Ändrade relationsstatus på Facebook. Och kommentarer rullade in ! Hehe.. Jag lämnar det så. Det är ingenting!

 

Nu kommer min skatt hem om ca en och en halv timme så jag ska städa undan lite här.

 

På torsdag börjar Flis på förskolan igen.

Och vi ska övergå till vårt nya vardagsliv. Med jobb och Förskola.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0