Helt slut!

 

Helt slut!

 

Idag har det vart en sån där halvknasig dag. Flis har haft feber till och från ett par dar tillbaks. I natt bökade hon ett par gånger men idag när vi var hemma så tänkte jag ändå att hon nog inte hade någon feber och att hon säkerligen kunde gå till förskolan i morgon.

Jag började dagen med att rensa och fixa i badrummet. Jag tog ner skötbordet och fortsatte stäad inne i klädkammaren. En byrå flyttades in i badrummet och skötbordet lyftes ut. Jag ringde min mammas särbo och frågade om vi kunde komma över med spjälsängen och skötbordet redan idag, eftersom jag gärna ville bli av med dem så fort som möjligt. Ja, vi lånade sakerna av honom för ganska exakt två år sen!

 

Flis var ganska arg och irriterad på eftermiddagen. Jag anade mer sjukdom men tänkte att det mer var trots, ( 2 års trotset mina vänner, det är INTE att leka med ;) Sådanna här kvällar kan jag faktiskt önska att jag levde tillsammans med någon. Någon att komma hem och ” lämna över till”.

 ”Här varsågod här är din unge och nu är jag slut- haft henne hela dagen, nu är det din tur!”

Å andra sidan- det hände att jag sa så när jag levde med Flis pappa. Men oftast så kände väll flis att jag var irriterad och ville komma till mig igen. Hon brukade skrika” Mamma” MAAAAAMMA””.. Och jag höll i mig ett tag men oftast gav jag TYVÄRR upp och irriterat tog mig an min skrikande bebis och gjorde vad jag kunde för att få ungen tyst och klar för natten..

 

I vilket fall, ikväll satte jag ungen i badet när jag kom hem. Hon hade ingen vidare lust att bada men ja sa till henne ” Du kan sjunga för ankan, får mamma höra?” Kan du sjunga blinka lilla stjärna för ankan”? Då där höll jag på medan jag städade undan det sista i hallen som

skulle ställas in i klädkammaren.

Sen gjorde jag välling och tog på skruttan pyjamas. Gick in med en trött flis till sängen och då ville hon inte ta sin välling, hukade så som hon brukar göra när hon är sjuk och då bestämde jag mig för att ta tempen på henne i alla fall. Visst hade hon feber! Inte mycket men lite grann och jag förstod då att hennes beteende idag inte bara berott på trots utan att hon faktiskt inte känt sig riktigt okej. Stackars lilla tösen!

 

Ingen välling, men vattenflaskan ville hon ha och hon somnade med den… tyvärr har den blivit lite av en napp nu på senare tid. Men när hon är sjuk kan jag inte hindra henne från att dricka vatten och inte heller från att ha en mysig stund samtidigt. Hon kommer nog vakna i natt och vilja ha sin välling.

 

Det har faktiskt vart en hård dag i dag, men jag har fått mycket gjort, även om jag skulle kunna göra mer! Men alltid, alltid släpar man efter med saker!

Jag planerar inför flis födelsedagskalas och jag har faktiskt fixat inbjudningskort! Hade jag levt med någon nu hade jag åkt/ gått runt med lite kort nu när barnet sover, Men eftersom jag är själv, vilket verkligen har sina fördelar så får det nog bli en sväng i morgon på förmiddagen. Tyvärr får jag stanna hemma i morgon med Felicia eftersom febern inte är riktigt kvitt! Bara en sån sak- TÄNK att ha någon att dela vab dagar med….

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0