Måndag 1/12

Hejsan!

Jo jag vet, jag har vart allt för slarvig med att uppdatera bloggen. Men nu är jag här igen!

Till dagens händelser:

Flis vaknade kl 7: 30. Trodde hon skulle somna om efter en timme men icke sa nicke. Det ville hon inte alls. Kl: 08:5 gick jag och flis upp för att göra gröt till henne. Mormor skulle komma runt 08:30 för att hjälpa oss att baka till dopet idag.  Christer var också hemma och gick faktiskt upp innan mormor och Hasse kom.  Vi åt lite frukost och mös med tända ljus i köket allihop, sådär på morgonkvisten :) Efter en liten stund åkte Hasse till jobbet och Christer åkte i väg till sina päron för att hämta en synt han har tänkt börja spela på. Flis blev rätt trött en kort stund efteråt så jag la henne för att sova.

Vi bakade hela förmiddagen. Flis var så snäll och glad under tiden hon var med. Christer kom hem och åkte iväg till vegabaren för att handla hem mat åt oss. Vem orkar laga mat i allt bakstök? Gott var det i alla fall, men gud så mätt jag blev, proppmätt! Flis åt lite tidigare än oss och sov sedan gott efter lunchen och vi kunde äta i lugn och ro :) Vi pratade dop och kläder osv. Jag provade mina kläder inför dopet igen. Nog har jag nästan gått ner allt från när jag var gravid nu. Känns riktigt bra :)
Flis vaknade efter 1,5 timme och då fick hon komma upp och leka en stund. Provade bla att spela på synten :D Blidde tyvärr lite suddig!

Mormor och Flis poserar som bakflickor. Ballongen fick Flis av mormor i Lördags då vi var på Grönalunds julmarknad !

Söta :)

Efter en stund åkte jag och Mormor och Flis till Haninge centrum för att köpa- ja det kan jag faktiskt inte säga. Det är hemligt :)  ´" Vi får se vad Tomten kommer med".
Jag passade även på att klippa mej !:) Å vilken service. Även om det bara handlade om 30 minuter så var jag utan Flis och fick håret både klippt och tvättat utan att skälv behöva trixa. Flis var ganska trött, men ville inte sova alls. Men hon var så glad och nöjd hos mormor så och tur är väll det.- Tur att vi har mormor !

Ja jag klippte mig och bra blev det. Efteråt träffade vi en Jojo en kompis från gymnasiet till mig och hennes kompis
 Anna.
Sen satte vi oss ner och fikade lite, flis åt sin middag, sen började vi dra oss hemmåt. Flis somnade i vagnen på väg till bilen och när jag satte ner henne i bilstolen blev hon jätteledsen! Tror hon blev rädd: först så somnar man i vagen sedan bråkar någon med mig osh gör så att jag måste sitta upp, dessutom sitta fast! Men så fort motorn gick i gång så somnade hon. Hon vaknade efter bara 10 minters sovande hemma i vagnen och tur var ju det annars hade jag behövt väcka henne. Vid 20: 30 la jag henne för att sova för natten. Hon drack 150 ml välling och jag har inte behövt natta om henne idag! Helt otroligt skönt!! För mig var det sedan cityakuten och lite bloggande, sedna blir det sängen även för mig. Det är jobbigt att hålla i gång en hel dag !

Kommentarer
Postat av: moa

hej!

det var ett tag sen jag var inne på bloggen så när jag nu är det så kan jag skriva lite! alltid lika kul att titta på bilder! kul att din mamma ville låna våran urgamla gjutform! ska skicka med lite instrutioner och varningar! den är inte så svår att använda men det kan vara lite kul att få med lite info, skulle jag tycka i alla fall! vi ses på dopet på lördag! ha det bra, kram kram!

2008-12-02 @ 09:40:13
Postat av: Moster

Hej hopp!!

Spännande med dop i helgen!!

Fin blogg, även om jag inte orkar läsa allt!

Kram Cathrine

2008-12-02 @ 19:28:38
URL: http://www.trinicats.c om

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0