Fredag 31/10

Hej hej !

 

Nu är det väll dags igen för en uppdatering. Ska försöka ta tag i detta igen! Idag har vi bara vart inne. Hela familjen har vart sjuka. Christer och jag har bara vart förkylda och känt av lite smärta i huvudet och halsen. Flis däremot har haft feber och vart både snörvlig och lite hostig. Stackars plutt.  Men snäll är hon, om hon får hänga på en villig arm eller får lite extra uppmärksamhet så skrattar hon och hänger med som vanligt. Idag har hon dock haft lite svårt att äta. Jag vill inte ge henne så mycket näsdroppar för att de lätt torkar ut slemhinnorna, men till natten får hon nesseril och på dagarna ger jag henne koksaltlösning. Men idag har hon vart ganska pigg och glad. Jag var dock tvungen att ta bilen till centrum vid sex tiden för att jag upptäckte att nesserilen var helt slut! Och eftersom man aldrig vet hur natten blir så bestämde jag mig för att åka iväg. Christer fick ge henne gröt och den här gången klarade de sig hur bra som helst utan mig. Förra gången blev det dock inte så bra, Flis blev jätteledsen när jag var på Icamaxi och Christer ringde mig och sa att hon bara var ledsen. Jag fumlade mig snabbt igenom affären, fick med mig hälften av vad jag skulle ha men åkte sen hem och upptäckte att ungen hade feber! Nåja, ja vet hon överlevde och hon var absolut inte ensam. Nog för att det sved för att jag lämnat de ensamma när hon inte mådde bra. Jo då jag vet, de överlevde båda två och det var inte så att jag var långt borta. Jag vet!

 

I morgon ska jag och Flis ut i stora världen igen, hon mår ju bättre nu och hon blir ju som förbytt när det inte händer något på dagarna. I morgons ska vi åka till Stockholmsmässan med ”tant” Moa. Moa är en av mina kompisar, ”tant” låter bara roligt att säga. Och i jämförelse med Flis så är hon ju en tant. Jag med, men jag är ju Flis mamma J Och mamma låter mycket bättre än tant! Haha

Det är i alla fall ”bara barn mässan”. Katarina Janousch ska vara där. Moa och jag har läst ett par av hennes böcker och det är därför extra kul att åka dit. Jag har dock vart på en föreläsning av henne förut och även sett henne på Maxi när hon signerade ”dotter önskas” men jag köpte igen bok någon av gångerna. Får se om jag kommer hem med något i morgon :D  

 

Idag har även jag och Christer gjort klart Inbjudningskorten till dopet. Känns riktigt skönt att ha det klart nu. Flis och jag lägger de på lådan i morgon!  

Ska försöka ta med kameran i morgon, jag lovar :D


Kommentarer
Postat av: Bea :)

HEJ! Har du snö hos dig?

2008-10-31 @ 21:05:55
URL: http://beatricebrorsson.blogg.se/
Postat av: Sophie

Lycka till med dopet ! :)



Jag har precis skrivit ett långt inlägg för gratistvspel.se , har du några åsikter om det? Har du lust att gå med? Besök min blogg för att läsa ett intressant inlägg med mina åsikter!

Kram <3

2008-10-31 @ 22:37:13
URL: http://thisissophie.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag överlever att bli kallad tant, det stör mig inte alls om jag ska vara ärlig, tycker att det är rätt kul!

visst var det kul på mässan?! det var spännande att höra janouch, och du kom ju hem med en bok av henne, denna gång!

vi skrivs, ses och hörs!

hälsa felicia från "tant moa"!

kram kram!

2008-11-01 @ 20:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0