Flis har fått förskolleplats

Japp idag damp ett erbjudande om förskoleplats ner i brevlådan! Fört blev jag väldigt förvånad när jag öppnade brevet. Erbjudandet gäller en förskola som inte ligger i närheten i vårt område. Min första tanke var att det måste blivit något fel. Inte kan alla av de tre förskolor jag sökt (förstahandsval- andrahandsval osv) vara fulla ?

Jag ringde upp placeringsassistenten på en gång och förklarade läget. Tjejen berättade att det inte alls var något fel utan de (4 st) förskolor som ligger i vårt område är PROPP fulla!  Detta beror på syskonförtur och att förskolorna vart fulla sedan förra året så många har stått i kö i ett extra år för att just få i närheten av där de bor! Jaha tänkte jag och la på luren. Min mamma var här och jag diskuterade läget med henne. Vi kom fram till att den förskola som Flis har fått plats på inte alls ligger så långt härifrån.  Det tar ca 8 min med bussen och det är på samma busstäcka som jag åker med till skolan fast åt andra hållet. Jag kommer alltså bara behöva gå av bussen lämna Flis, gå tillbaks till vägen över gatan och hoppa på bussen och åka in till skolan de dagar jag behöver det.

Sen så kommer vi/ jag inte bo kvar här i alla evighet heller.  Och området som förskolan ligger i är ett bättre område än det vi bo i nu.
Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att flytta dit :)
Så det blir nog bra i alla fall, trotts allt!



Kommentarer
Postat av: Elenore

Precis som för oss, tar 15 min att gå härifrån (5 min med buss fast åt fel håll) men nu när vi flyttar (om 15 dagar) så blir det närmare OCH det är ett bra dagis/bra område. Skönt å GRATTIS

2009-04-30 @ 09:14:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0