Uppe med Tuppen!

Hallo!

Jag minns att jag skrev att jag var ledig i helgen men så blev det inte. På torsdagen ringde min chef för att fråga om jag kunde arbeta på fredag på dagen. Och så blev det. Flis hade vart lite febrig natten innan och Sambon kände sig med råger på allt dålig igen! Jag kände mig ltie osäker på att gå å jobba och lämna mina två sjuklingar hemma. Frågade sambon om han verkligen tyckte att jag skulle gå å jobba nästa morgon om han kände sig dålig.
- Ja, jag är nog bättre i morron sa han. Men sen på kvällen när jag låg där i sängen började han att pusta och frossa, så högt att Flis började röra på sig i sängen- ÅH nej!
- Du, det kanske är bättre att du bäddar åt dig i soffan så att vi alla får sova lite, viskade jag och sambon gick ut. Flis vaknade och fick sova med mig. Orolig natt med mycket kli i munnen, för Flis del. Men tillslut sov hon och sov till kl 05:00. Då fick hon välling och sedan somnade hon om rätt snabbt. Jag själv kunde inte alls somna om. Jag skulle ju upp kl 06:00- Och jag ville inte att väckarklockan skulle väcka henne.  Och det gjorde den inte :) Jag kunde helt enkelt gå upp själv- då det är tyst i lägenheten! Åt lite frukost- tog på mig kläder på med lite smink och så väckte jag sambon och just då vaknade Flis. Iväg till jobbet. På med musik i bilen massvis med musik för att försöka ladda batterierna lite grann- har man vart vaken sen fem så.

Nåja jobbardagen gick bra ! Och hemma hade Flis vart en liten gnällis men annars var allt bra. På eftermiddagen tog jag med Flis i bilen för att åka till mormor och Hasses ( mormors fästman) nya lägenhet! Lägenheten var stor och rymlig men behöver minst sagt renoveras :) Kul för mormor att få välja nya tapeter och färg i HELA lägenheten :)!
 GRATTIS TILL ER TVÅ <3
Jag och Flis fick även en STOR kartong med kläder och vattensaker till henne.
På vägen hem blev Flis jättetrött i bilen, efter att endast ha sovit i 40 minuter på dagen. Hem och klubba ner ungen i säng kl 18:45. Somnade på två röda sekunder!

På kvällen skulle sambon iväg med sin vän Romén för att gå på bio. Han kände sig fortfarande dålig men hade ju redan köpt biljetterna via sf:s hemsida så det var abra till att pallra sig iväg.

Själv satte jag mig framför tv:n framför "så ska det låta" med en bit glasstårta som blivit över från då vi firat Tant Moa.
Jag han se början, jag hann se att Puttes lag hade 3 poäng och Stefans lag 1 poäng. Sen måste jag ha slocknat! För kl 22:08 slog jag upp ögonen och det var inte alls något " så ska det låta" på tv:n utan nått helt annat som jag inte ens brydde mig om att ta reda på var det var.

Nåja man slocknar kanske på soffan när man jobbar och dessutom hade tagit Flis på natten* Pust, pust*

Natten var rätt bra- Flis vaknade inte mer än en gång för att få ltie närhet och vatten och sedan kl 05:00 för välling och sedan somnade hon om i min säng ( där hon fick ligga kvar) till 06:00 och ville gå upp! Vi stannade dock kvar i sängen i ca 30 minuter och mös och lekte lite. Så nu sitter jag här igen, UPPE MED TUPPEN.
Men å andra sidan lägger sig min unge redan vid 19:00 vilket betyder att vi får lite kväll här hemma. Men å andra sidan igen- får vi inte det då jag numer (tydligen) slocknar redan kl 20- 21. Men så är det men vaken nätter och vakendagar! Någon gång, kommer hon börja sova hela nätter mer regelbundet :) Och någon gång kommer hon dessutom kunna göra sin frukost själv :) Men det dröjer och vi får helt enkelt ta det för var det är- att ha småbarn.

Jag känner nu att jag böjrar känna av lite smärta i halsen när jag sväljer/ Gulp/  nej nej nej!
Jag vill/ orkar inte bli sjuk nu.

Här är det fukost dax snart och sedan vet jag faktiskt inte riktigt vad vi ska hitta på.
Sambon jobbar kväll ikväll. Kankse bjuder vi över någon villig själ att tillbringa lördagskvällen tillsammans med oss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0