Stress!

Ja just nu är det stressigt! Jag har precis börjar arbeta med min C uppsats! Idag var jag på grupphandledning tillsammans med ett par till studenter som ska skriva uppsats nu i vinter. Datumet den 17 december är heligt och skrämmande! Då ska min uppsatts i stort sett vara klar. Ibland får jag smått panik över hur jag ska hinna med allt. Och framför allt, vad gör jag om ungen blir sjuk igen? Det går helt enkelt inte. Det får inte hända. Men förmodligen kommer det att hända flertalet dagar. Så är det när man har en liten ettåring på förskola om dagarna. De små liven har inte fått något immunförsvar över huvetaget vid så låg ålder.

Om jag hade kunnat hade jag lätt vart hemma ett år till med Flis, men men nu är inte läget så.

 

Bit ihop grimasera, blunda, håll tummarna och spänn alla muskler i hela kroppen för en stund. Hoppas över molnen att allt kommer lösa sig till det bästa. Hoppas att ungen håller sig någorlunda frisk och att annat nödvändigt gör att jag kan andas ut, slappna av och fokusera till 100 % .

Det är väll det jag kan göra just nu. För stunden håller jag på att ringa samtal och boka in intervjuer. Snart ska jag resa på mig och plocka lite här hemma innan det är dags att gå ner till förskolan och hämta min älskade lilla tjej. Sedan ska middagen lagas och andra diverse hemma saker fixas.

Sambon jobbar heldag i dag och efteråt ska han hem till farfar för att fira farsdag. Kanske hinner han hem för att träffa Flis innan hon ska sova.

 

Kontroll är dagens ord. För att inte tappa bort sig själv i all stress gäller det att veta vad man håller på med.

 

Kvällens aktiviteter blir nog: Middag, badning, tv tittande ( lite grann) lyssnande på pippi Långstrump. Dansa, leka, skratta och mysa tillsammans, Sagoläsning, Och sedan klubba ner tösen i sängen..

 

Älskade barn, snart är stressperioden över, hoppas jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0