Söndag 28/12

Hejsan!

Julen är över, och Felicia är fortfarande upptagen av att utforska alla sina nya leksaker. Kläderna går också åt :)

Dock har hon blivit extra kinig på sista tiden. Rädd för minsta lilla. Kan bli hur ledsen som helst om jag bara går in i ett annat rum fär en stund. Och sömbristen börjar nu bli jobbig. Flis vaknar mer än nånsin på natten och vill suga tutte. Inte för att hon är hungrig utan bara för att, hon är van vid det tror jag.  Men vi ska nog inte klaga heller. Flis är snart 7 månader och det är först nu hon ställer till problem för oss :) Antagligen är det tänder på gång och det faktum att hon börjar bli stor och förstår att omvärlden inte alltid finns bredvid och finns till hands på en gång. Glad och frammåt är hon i alla fall, skrattar och ler. Vill gärna kramas och vara i famnen ( på gott och ont). Nu när det är så här har jag inte mod att köra någon metod för att få henne att somna själv i sin säng. Det får komma när det här ledsna släppt lite. Vi håller fakiskt på att vänja henne vid att även Christer kan lägga henne. Hon får ju sin välling och sedan sjunger man och skumpar henne i rumpan och håller henne i handen tills hon somnar. Oftast tar det bara 10 minuter. Men ibland får hon för sig att bråka och mojsa runt i sängen tills hon slår sig till ro.
Och dessa mardrömmar! Nu tre kvällar i rad så har hon vaknat, eller nej hon vaknar inte ens. Hon blir bara jätteledsen och skriker. Det enda som hjälper och som är sista utvägen är att stoppa in tutten i munnen på henne. Ibland räcker det med att lägga henne i amnings ställning så lugnar hon sig och sedan kan man söva om henne.. pust pust.
Nåja, nog är det en fas och nog kommer förhoppningsvis har hon ingen mardröm i kväll.

Vilket klagoinlägg det blev ! Nåja skruttan börjar bli trött, dags för en förmiddagsvila.

Kommentarer
Postat av: moa

ojdå...hoppas hon sover bättre om jag ska sova över på nyårsnatten...du behöver ju inte skrämma upp mig! ses (troligen) på onsdag! kram kram!

2008-12-29 @ 09:52:13
Postat av: Tessi

Usch, stackars er.. Jobbigt att inte få sova. Men så är det väl gissar jag.. På gott och ont.

2008-12-30 @ 13:44:16
URL: http://mrstessi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0