Måndag 20/10


I natt vaknade Felicia klockan 03:30 som vanligt, åt en liten snutt och sen somnade hon om så bra så. Klockan fem hörde jag henne grymta lite, kollade till henne men hon sov, så där höll hon på till och från ända till klockan sex. Jag sov då bara lite lätt. Klockan sex vaknar hon av Gallskrik! Jag studsar upp i sängen och tar upp henne och vyssar henne, men det hjälper inte. Tittar på henne och ungen verkar fortfarande sova. Satte mig i sängen med henne och försökte ge henne bröstet, hon blir bara arg och ännu mer ledsen. Christer vaknar och undrar vad det är- och jag vet ju inte! Det ända som hjälper är att vi pratar med varandra och henne i ganska hög men lugn röst. Tillslut lugnar hon sig lite, hon får lite bröst och somnar sedan om i vår säng. 07: 15 vaknar hon igen, då pigg och glad. Jag går upp och byter på henne och försöker ge henne mat, men hon vill inte ha. Christer går upp med henne så att jag ska få sova lite eftersom vi ska iväg till föräldragruppen kl 10:00. Men redan 07:45 hör jag hur hon gnäller där ute så jag går ut för att se hur det går. Och det går inget vidare, Flis verkartrött igen. Hon går med på att ta lite mat och sen somnar hon om, jag går då upp och äter frukost och gör i ordning mig. Sen vaknar Flis 08:30 och umgås då med Christer en stund. 09:50 går jag och Flis till BVC för att träffa föräldragruppen. Det är alltid roligt faktiskt. Det är trevliga mammor (och även en eller två pappor är med ibland). Idag pratade vi om mat, om att börja ge lite grann och sedan öka på osv. Jag kunde stolt berätta att Flis äter gröt nu och att hon gillar det. Tror att jag ska testa ge henne potatis och palsternacka snart. Ska vara bra att börja med. Lite i taget såklart. Gröten blir hon nästan mätt på nu på kvällen, hon vill amma lite efteråt men inte alls mycket. Sen får hon sin sista amning runt 20: 00 när jag lägger henne för natten. Flis somnade i min famn och sov i ca 30 minuter. Efter föräldraträffen bestämmer sig jag och fyra andra mammor oss för att promenera med barnen, vi hamnar hemma hos Jenny och Elias, som bor i Ramsdalen, en bit längre in i Vendelsö. De bodde jättefint, ett helt fantastiskt enplans hus! Det tog ca 50 minuter att promenera, men det var för att jag och My (en annan mamma) var tvungna att stanna för att My´s dotter Cornelia ville ha mat. Sedan blev Felicia kinkig och ville inte sitta i vagnen så jag tog henne i bärselen och där var hon nöjd, hela vägen hem till Jenny och Elias, mina axlar var dock inte lika nöjda när vi var framme. Men vad gör man inte. Hemma hos J och E drack jag the, men de andra drack kaffe. Gott var det i alla fall, Flis var så glad så, låg på sin filt och lekte, tittade lite på de andra barnen, ja hon kände ju förståss lite på Benjamin. Hon fick mat och jag bytte hennes blöja, trodde hon skulle slockna men nej då. Det var väll på tok för mycket att titta på kan jag tänka mig. Runt klockan 14: 00 så gick jag och två andra mammor hemåt. Flis ville först inte sitta i vagnen, men så såg jag att hon var trött så jag fällde ner ryggstödet och la ned henne i vagnen, hon fick sin snuttefilt och mycket riktigt så somnade hon, på mindre en fem minuter. Hon sov heela vägen hem. När vi kom hem så fortsatte hon att sova- och sova. Själv passade jag på att vila på soffan- ur skönt. Christer gjorde mig sällskap också  Kl 17:00 så vaknade Flisis och då gick jag upp och gjorde gröt och middag till oss .

nyss vaknat sötis!

 Gröt ser det smakrikt ut ?

Vår mat Den här boken fick man på BVC idag. Jättenbra recept och likanande till små pluttar som Flis.Vår mat Japp, det är vad vi åt idag. Halvfabrikat i all ära. Fort går det, men så jäkla gott det vette sjutton. Hade dock ingen lust att laga mat efter våra långpromenader idag. 

Gick och la Flis klockan 19:45 i dag, hon var då jättetrött och somnade med detsamma när hon ätit. Men sen vaknade hon efter 10 minter. Fick sitta och titta lite i sovrummet, äta lite till och sedan somnade hon kl: 20:40. Och, jag hoppas hon sover till 4 :D
Ses!

Kommentarer
Postat av: Elenore

Låter som en mardröm å då varken ska eller kan man göra något.

Låt dom sova men klappa på magen (typ) och vyssa, prata och lugna henne så gott det går.

Det kommer hända fler gånger men går över.

2008-10-21 @ 05:55:14
URL: http://norpan86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0