Söndag 19/10

Dagen i dag då. Flis och jag var hemma och lekte på förmiddagen, men hon var lite gnällig och trött så jag la henne för att sova, hon sov i endast 20 minuter, men det är ju vanligt på morgonen. Redan efter en timme efter att hon vaknat verkade hon trött igen, så jag la henne för att sova igen. Hon vaknade igen efter 30 minuter och kunde inte somna om. Så jag tog upp henne och hon fick sitta i babysittern medan jag tvättade och fixade håret,  diskade och plockade ordning lite. Det var inte direkt utan protester idag. Provade även att låta henne ligga nedanför mig på filtar på golvet vilket brukar uppskattas i alla fall en stund, men inte i dag. Inte alls. Tillslut fick jag nog, vi måste uuutt! Trots oskrivna dopinbjudningar, trots att jag inte dammsugat och fast tvätten ännu inte var vikt.
 Vi ringde till mormor- räddaren i nöden! Mormor skulle ändå ut och handla lite så vi bestämde oss för att åka till coop. Då kunde vi passa på att träffa Christer på jobbet också. Först gick Flis och jag förbi postlådan och la på en ansökan om förskoleplats till förskolan Lärkan, där vi hoppas att hon får plats till hösten. Sen tog bussen och mormor mötte oss när vi gick av. På coop käkade jag en cheeseburgare för jag var så hungrig, hade ju glömt att äta lunch i all hast. Vi träffade  Christer en snabbis, men han jobbade ju så han kunde inte stanna och prata med oss så länge. Mormor och vi gick runt på coop och handlade. Jag och Flis handlade bara mjölk och varma koppen. Sen åkte vi med Christer hem i bilen, för klockan hade hunnit bli 14: 00. Och Flis, jo då hon var fortfarnade vaken. Hemma så klubbade jag ner henne i sängen ganska direkt och hon sov en stund, men vaknade efter bara 20 minuter- Vad är nu detta!? Christer var så trött att han gick och la sig han i stället. Jag fick underhålla Flis ett tag som verkade ha en riktig gnälldag i dag. Tillslut slockande hon i soffan i alla fall och jag passade på att laga middag och väcka Christer kl 17:30, som han bett mig om att göra men han hade ingen större lust att gå upp, som vanligt då! kl 19:20 fick han lov att gå upp för då skulle jag lägga Flis, hon somnade efter 30 minuter och då vardet dags för mitt OBLIGATORISKA- Ensam mamma söker :) När det var slut så vaknade Flis- What ? Christer gick upp för att byta hennes blöja och då ringde Farfar som ville prata lite. Flis var fortfarnade gnällig ( trött) så jag gick för typ 5011 ( kändes det som) gången idag för att lägga henne. Och hon somnade rätt fort :D ÄNTLIGEN!

Batterierna till kameran har idag legat på laddning så jag har inte kunnat ta många bilder alls, här kommer en när Flis tillslut sover i alla fall :) Våran gullunge du är ju för söt ! Puss på dig!
Sover äntligen

Lägger även upp en bild på kusinerna från i går då vi var hos mormor : Hos mormorVärldens sötaste barn! Jenas allihopa också.

I morgon ska jag och Flis träffa föräldrargruppen på bvc kl 10:00. 
Vi ses!  

Kommentarer
Postat av: Elenore

Oj vad du är duktig på att blogga.

Nej jag ska nog försöka att komma igång igen.

2008-10-20 @ 06:57:20
URL: http://norpan86.blogg.se/
Postat av: moa

glöm inte bort att mejla mig! du bloggar så flitigt, men glöm inte bort mejlen!!!

lyssnar på radion just nu, hammarby-djurgår'n, sista derbyt i år. står 0-0, men det är bara första halvlek, jag och rebecka ska gå ut med zack snart.



alltid lika kul att läsa vad ni har för er på dagarna.



kram kram :)



2008-10-20 @ 20:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0